برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - صفایی فراهانی از فعالان اصلاح طلب به روزنامه اعتماد گفت:به نظر من کسی که قرار است مشکلات یک کشور با ٨٠میلیون جمعیت را حل کند نمی‌تواند جناحی نگاه کند لذا آنچه لازم است در مورد انتخاب افراد در نظر گرفته شود مسائل ملی است و چنانچه قرار باشد نگاه به کابینه نگاه جناحی باشد حال گرایش به هر جناحی که باشد مطمئنا کشور از چنین موضوعی لطمه خواهد خورد.

مازندمجلس:
  * آنچه اهميت دارد نگاه ملي و تصميم‌گيري براساس منافع ملي است. مضاف بر اينكه فردي هم كه قرار است در پست وزارت قرار داده شود علاوه بر دانش و تخصص بايد وسعت ديد نيز داشته باشد به گونه‌اي كه همه ايران را ببيند و نگاهش تنها به محدوده دفترش خلاصه نشود لذا اگر فردي مي‌داند اين وسعت ديد را ندارد نبايد پست وزارت را قبول كند. مي‌خواهم بگويم مسائل ملي نخستين اولويت بايد باشد.
*  اصلاح‌طلبان نه در دوره اول سهم‌خواهي كردند و نه امروز به دنبال سهم‌خواهي هستند آنچه مدنظرشان است و براي آنها اهميت دارد اين است كه منافع ملي حفظ شود و مشكلات كشور به حداقل برسد و مردم بتوانند در وضعيت و شرايط بهتري زندگي كنند. لذا آنچه اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند اين است كه مصلحت مردم و كشور تامين شود نه اينكه اين شخص در كابينه قرار داده شود يا فلان فرد در كابينه نباشد.
*  در برخي موارد حدس زده مي‌شود كه فردي كه در جايگاهي قرار گرفته وابسته به حزب يا گروهي است چراكه به هر حال آن فرد يا اصلاح‌طلب است يا وابسته به جريان محافظه‌كار يا به عنوان شخصي منفرد در جامعه شناخته مي‌شود و طبيعي است كه هر كدام از اين افراد در جايگاهي قرار بگيرند اين تصور پيش بيايد كه چنين پستي مي‌تواند نتيجه يك معامله باشد؛ ولي به طور كلي دليلي نمي‌بينم آقاي روحاني بخواهد تحت فشار قرار بگيرد و تحت اجبارها كابينه‌اي را مشخص كند.
45302

كابينه مي‌شود جايگاهي وابسته دنبال سهم‌خواهي منافع اينكه وزارت اصلاح‌طلبان اهميت