برگزیده ها
مازندمجلس: دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، داعش در شهر رقه همچنان سلاح شیمیایی دارد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دیده‌ بان حقوق بشر در بیانیه‌ای‌ اعلام کرد، داعش در مناطق واقع در تحت کنترل خود در رقه سلاح شیمیایی در اختیار دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، ضمن ابراز نگرانی خود از استفاده احتمالی این گروه از سلاح‌های شیمیایی تحت اختیار خود افزود: همچنان ده‌ها هزار غیرنظامی در منطقه تحت کنترل داعش هستند.

دیده‌ بان حقوق بشر جزئیات نوع و مقدار سلاح‌های شیمیایی داعش را فاش نکرد.

براساس اطلاعات رسیده از فعالان سوری، داعش قصد دارد زمانی  که نیروهای دموکراتیک سوریه در این شهر پیشروی کردند از این سلاح‌ها استفاده کند.

در همین حال سازمان ملل برآورد کرده که بین ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار تن از مجموع بیش از ۲۰۰ هزار غیرنظامی در این شهر هستند.

شهر رقه اخیرا شاهد بمباران‌ها و حملات هر روزه از سوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و نیروهای "خشم فرات" بوده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اکثر بخش جنوبی شهر تسلط یافته‌اند همچنین بعد از تسلط بر ساختمان امنیت سیاسی شهر این نیروها از شرق به نیروهای مستقر در غرب رسیده‌اند. در حالی که داعش اقدام به بمب‌گذاری بخش شمالی شهر کرده تا مانع از پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه از شمال به سمت مرکز شهر شود.

ائتلاف ضد داعش پیشتر گفته بود، نیروهای کرد توانسته‌اند ۴۵ درصد از خاک رقه را تحت کنترل خود درآورند، در حالی که کمتر از ۲۰۰۰ نیروهای مسلح داعش همچنان در داخل شهر هستند.
نیروهای سوریه شیمیایی کنترل همچنان دموکراتیک پیشروی ائتلاف غیرنظامی اختیار اعلام دیده‌ استفاده سلاح‌های