برگزیده ها
مازندمجلس: معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو خواهان آن است که سازمان ملل متحد و نماینده ویژه آن در امور سوریه از روند ایجاد امکان تعامل میان جناح‌های مختلف درگیری‌ها در این کشور حمایت کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: مسکو خواهان حمایت سازمان ملل متحد از ایجاد امکان مذاکره مستقیم میان نمایندگان دولت دمشق و مخالفان سوری است.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که چنین حمایتی بسیار مهم خواهد بود و از این رو تمایل داریم که حمایت تیم استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه را در راستای تحقق مذاکره مستقیم میان جناح‌های مختلف سوری شاهد باشیم.

این مقام روسی پس از ملاقات با همتای ایرانی خود، تصریح کرد، طبیعتاً ایجاد یک هیأت منسجم از مخالفان سوری متشکل از نمایندگان جناح‌هایی که در مذاکرات مسکو، قاهره و ریاض شرکت می‌کنند، بسیار مهم خواهد بود.

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و معاون وزیر خارجه روسیه در چارچوب دیدارهای دوره‌ای معاونان وزارت خارجه دو کشور در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست که چند ساعت به طول کشید، طرفین در خصوص مجموعه‌ای از مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله بحران‌های سوریه و یمن و لیبی، مسائل عراق و همه‌پرسی کردستان عراق، وضعیت فلسطین، بحران در روابط قطر با عربستان سعودی و دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو کشور بحث و تبادل کردند.

جابری انصاری در این دیدار بر لزوم ایجاد افق سیاسی برای خروج از بحران در سوریه و نیز مسئولیت کشورها برای کمک به مردم محروم سوریه و ایجاد زمینه کمک‌رسانی و بازگشت آوارگان به سرزمین خود تأکید کرد.
ایجاد خارجه سوریه حمایت معاون مسائل خواهان روسیه جابری بسیار داریم انصاری وزارت مخالفان بحران دیدار آفریقا گزارش جناح‌های امکان نماینده مذاکرات مختلف بوگدانف مستقیم مذاکره ایسنا نمایندگان