برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس پلیس سمنان گفت: براساس پایشهای انجام شده توسط پلیس، 80 درصد تماهامن دستگیر شده از سوی پلیس،بیکار هستند.

مازندمجلس:

۸۰ درصد متهمان دستگیرشده توسط پلیس، بیکارندبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار روح الامین قاسمی به بررسی پدیده بیکاری و سهم آن در ظهور و بروز جرایم و آسیب‌ها و معضلات اجتماعی پرداخت و خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن نقش بیکاری، غفلت از واقعیات کنونی جامعه است.

وی با اشاره به دسیسه‌های گوناگون دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، ۸ سال جنگ تحمیلی، هجمه‌های گوناگون نرم، تحریم‌های اقتصادی و فشار بر معیشت مردم را تنها بخشی از این توطئه‌ها برشمرد و اظهارداشت: به هیچ وجه نمی‌توان از نقش این اقدامات در معضلات و آسیب‌های امروز جامعه چشم پوشی کرد.

این مسئول انتظامی در ادامه به شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" و توجه ویژه و توصیه‌های مستمر و مکرر رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: بی تردید، اشتغال به عنوان نیاز مهم و ضروری این روز‌های کشور در موضوع امنیت نیز تاثیر فراوانی دارد.

سردار قاسمی، بیکاری را از جمله عوامل و بستر‌های مهم بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی خواند و با استناد به آمار و ارقام مجرمانی که در سال‌های اخیر توسط پلیس دستگیرشده اند تصریح کرد: بیشتر این افراد به خصوص سارقان، بیکار هستند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه نمی‌توان نقش بیکاری در مشکلاتی همچون اعتیاد به موادمخدر، سرقت، اختلافات خانوادگی و طلاق را نادیده گرفت افزود: این پدیده، تاثیر بالایی بر امنیت و آرامش جامعه دارد.

سردار قاسمی با بیان اینکه بیکاری به عنوان عامل مهم فقر و محرومیت در ایجاد انحرافات تاثیر مستقیم دارد تاکیدکرد: فرهیختگان و اندیشمندان اجتماعی می‌توانند با تحقیقات و پژوهش‌های خود به بررسی این موضوع پرداخته، پلیس را در پیشگیری علمی از جرایم یاری کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان از آمادگی کامل پلیس برای اجرای طرح‌های مشارکتی با رویکرد پیشگیرانه خبرداد و اظهارداشت: پیوست‌های علمی و فرهنگی بخش مهمی از طرح‌ها و برنامه‌های پلیس را به خود اختصاص داده است. 

 

بیکاری جامعه قاسمی سردار اجتماعی انتظامی جرایم تاثیر اینکه آسیب‌های مسئول اشتغال موضوع امنیت عنوان نمی‌توان اشاره پدیده بررسی دستگیرشده معضلات خاطرنشان انقلاب گوناگون نادیده اظهارداشت