برگزیده ها
توقف قطار دوطبقه تهران-مشهد به دلیل ‌نقص فنی/ مشکل با جابه‌جایی دیزل رفع شد

مازندمجلس: به دلیل بروز نقص فنی در لکوموتیو قطار شب گذشته تهران-مشهد به شماره ۳۸۰، سیستم‌های برقی این قطار نظیر روشنایی، کولر، سرویس‌های بهداشتی و غیره، غیرفعال شد که پس از ۱.۵ ساعت معطلی مسافران، مشکل با جابه‌جایی دیزل حل شد و قطار حرکت کرد.

مازندمجلس:، ‌قطار شماره 380 شب گذشته در مسیر تهران-مشهد دچار نقص فنی و متوقف شد.

ظاهراً بروز نقص فنی در لکوموتیو این قطار موجب قطع برق و همچنین توقف قطار شده است و از آنجا که همه سیستم‌های خنک‌کننده دمای محیط، سرویس‌‌های بهداشتی، روشنایی و یخچال‌ها، از طریق برق تغذیه می‌شود ‌و تأمین برق هم با لکوموتیو است، قطع برق از سوی لکوموتیو، موجب بروز مشکلاتی برای مسافران این قطار شد‌.

ظاهراً شب گذشته از باطری ذخیره برای روشنایی محیط داخل قطار استفاده‌ و پنجره‌‌ها هم در راستای خنک‌شدن محیط باز شده بود اما این راهکار هم تأثیرگذار نبود و گرمای هوا رمق مسافران را گرفته بود که پس از توقف قطار و هنگام تعویض دیزل، درب‌‌ها و پنجره‌‌های قطار توسط مسئولان باز شده بود.

‌این قطار دو طبقه صبا شب گذشته در مسیر تهران-مشهد حدود ساعت 21:30 دچار نقص فنی شد که با جابه‌جایی دیزل، در ساعت 23، با رفع نقص، قطار به حرکت خود ادامه داد.

از آنجا که بروز این مشکل برای قطار رجا به دلیل بروز نقص فنی در لکوموتیو راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است، ظاهرا جبران خسارت نیز بر عهده شرکت راه‌آهن است.


 

لکوموتیو تهران گذشته مسافران روشنایی ظاهراً جابه‌جایی