برگزیده ها
شایعات درمورد رد شدن طرح توزیع موادمخدر رقیق‌شده در مجلس کذب است/مسئولان با سلب مسئولیت، معتادان را در اختیار قاچاق‌چیان قرار داده‌اند

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهارات قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص رد شدن طرح توزیع مواد مخدر رقیق‌شده با نظارت دولت را تکذیب کرد و گفت: باید به آقای مویدی بگوییم ۵ میلیون معتاد که در روز ۲۰ تن مواد مخدر مصرف می‌کنند، این حجم مواد مخدر را از کجا می‌آورند.

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهارات قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص رد شدن طرح توزیع مواد مخدر رقیق‌شده با نظارت دولت را تکذیب کرد و گفت: باید به آقای مویدی بگوییم ۵ میلیون معتاد که در روز ۲۰ تن مواد مخدر مصرف می‌کنند، این حجم مواد مخدر را از کجا می‌آورند.

حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اظهارات روز گذشته قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درباره رد شدن طرح توزیع مواد مخدر دولتی در مجلس اعلام کرد: این اخبار کذب است.

تصویب طرح توزیع مواد مخدر رقیق‌شده با رای اکثریت قاطع در کمیسیون قضایی مجلس

او گفت: این پیشنهاد در جریان بررسی طرح اصلاح قانون مواد مخدر در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح شد و پس از بررسی ابعاد مختلف آن، اکثریت قاطع اعضای کمیسیون نیز به آن رای داده و به تصویب رسید و حال باید در نوبت بررسی در صحن قرار گرفته تا به تصویب نهایی مجلس برسد.

نماینده اصولگرای رباط‌کریم و بهارستان در مجلس در واکنش به سوالی درباره علت بیان این مسئله ازسوی قائم مقام دبیر‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: اتفاقاً در آن جلسه آقای مویدی نیز حضور داشت و در جریان تصویب طرح در کمیسیون قضایی قرار گرفت.

احتمالاً قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر متوجه طرح نشده است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی درباره این مصوبه گفت: البته مقصود از این طرح توزیع مواد مخدر دولتی نیست و احتمالاً آقای مویدی دقیقاً‌ متوجه مصوبه نشده است؛ بحث این است که با ارائه راهکاری معتادان را از دست قاچاق‌چیان نجات دهیم.

ستاد مبارزه با مواد مخدر بگوید ۵ میلیون معتاد از کجا روزانه ۲۰ تن مواد مخدر  به دست می‌آورد!

او یادآور شد: ما نمی‌توانیم معتادان را‌‌ رها کنیم که به‌راحتی در اختیار قاچاق‌چیان قرار بگیرند تا این افراد سودجو هر کار که می‌خواهند انجام دهند. با این حساب باید به آقای مویدی بگوییم ۵ میلیون معتاد که در روز ۲۰ تن مواد مخدر مصرف می‌کنند یا مثلاً اگر در یک زندان با گنجایش ۸۰۰ نفر، حدود ۶۰۰ نفر مواد مخدر مصرف می‌کنند، این حجم مواد مخدر را از کجا می‌آورند.

توزیع موادمخدر رقیق‌شده به‌معنای دولتی‌کردن نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: با سلب مسئولیت نمی‌توان جامعه را به حال خود‌‌ رها کرد. باید به آقای مویدی بگوییم بحث کنترل معتادان و در اختیار قرار دادن مواد رقیق‌شده برای نجات آن‌ها از قاچاق‌چیان به‌معنای دولتی کردن مواد مخدر نیست. بلکه به معنای شناسایی و کنترل معتادان است.

اجرای طرح توزیع موادمخدر رقیق‌شده پس از تایید قوه قضاییه

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: سازمان‌های مربوطه مثل همین ستاد مبارزه با مواد مخدر یا سازمان بهزیستی باید معتادان را کنترل کنند و مواد رقیق‌شده در اختیار آن‌ها قرار دهند اما باید این اقدامات طبق آیین‌نامه‌ای که توسط همین ستاد مبارزه با مواد مخدر که آقای مویدی در آن مسئولیت دارد و دادگستری تهیه شده و به تایید قوه قضاییه رسیده است.

او تصریح کرد: بنابر این هر آن‌چه این آیین‌نامه مقرر کرد، انجام خواهد شد و به این معنا است که توزیع مواد مخدر نه دولتی است، نه کوپنی است و نه‌‌ رها خواهد بود. درواقع نه همچون آن‌چه تاکنون انجام می‌شد، باید دولت سلب مسئولیت از خود کند و نه این‌که به‌صورت دولتی توزیع می‌شود؛ بلکه هر آن‌چه که در آیین‌نامه مقرر شد، انجام می‌گیرد.

مسئولان با سلب مسئولیت از خود، معتادان را در اختیار قاچاق‌چیان قرار داده‌اند

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: باید به آقای مویدی گفت که این ۵ میلیون معتاد مواد مخدر خود را به‌صورت روزانه از کجا به دست می‌آورند. متاسفانه مسئولان با سلب مسئولیت از خود، معتادان را در اختیار قاچاق‌چیان قرار داده‌اند.

نوروزی در پایان تصریح کرد: بر این اساس دولت و سازمان‌های مسئول باید برای نجات معتادان برنامه‌ریزی کرده و برای ریشه‌کن کردن این بلای خانمان‌سوز زمینه‌سازی کنند.

توزیع معتادان کمیسیون مبارزه قضایی مویدی رقیق‌شده قاچاق‌چیان اختیار مسئولیت حقوقی دولتی تصویب معتاد میلیون موادمخدر درباره می‌آورند سخنگوی تصریح آن‌چه کنترل بررسی دبیرکل داده‌اند نوروزی قائم‌مقام بگوییم مسئولان آن‌ها تایید سازمان‌های به‌صورت آیین‌نامه اظهارات قضاییه روزانه اکثریت گفت‌وگو ایلنا جریان احتمالاً یادآور مصوبه متوجه به‌معنای