برگزیده ها
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: آنچه که اجرا شده خصوصی سازی نیست

مازندمجلس: تربت حیدریه - ایرنا - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در کشور تحت عنوان خصوصی سازی اجرا شده در واقع خصوصی سازی نیست و این سیاست به درستی پیاده نشده است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا سعید باستانی، سه شنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان مه ولات، با انتقاد از این روند خصوصی سازی اظهار کرد: متاسفانه پس از انقلاب در کوچک کردن حجم دولت و خصوصی سازی به توصیه ها و خواست های رهبر معظم انقلاب و سیاست های اصل 44 قانون اساسی درست عمل نشده است.
وی افزود: از این رو در بسیاری از این به اصطلاح خصوصی سازی ها، تنها برخی واحدهای صنعتی از یک نهاد و سازمان دولتی به سازمان دولتی دیگر انتقال یافته است.
نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی، این عملکرد را نشانه بی اعتمادی به بخش خصوصی و مردمی خواند و افزود: این در حالی است که اکنون دیگر بخش دولتی توان سرمایه گذاری برای راه اندازی صنایع را ندارد و باید بخش خصوصی را برای ورود به اقتصاد تشویق کرد.

** هر اقدامی برای نقض برجام، واکنش جامعه بین الملل را درپی دارد
این نماینده مجلس با اشاره به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزود: توافق هسته ای ما، علیرغم همه بی اعتمادی که به استکبار غرب داشتیم صورت گرفت و طبیعتا هرگونه نقض آن، جامعه بین الملل را در برابر این بدعهدی متحد خواهد کرد.
باستانی با تاکید بر پایبندی ایران به مفاد برجام، گفت: اما آمریکایی‌ها و بخصوص جمهوری خواهان به دنبال بر هم زدن این توافق هستند که با دادن بیانیه و تحریم های جدید این هدف را دنبال می کنند.
وی افزود: در مقابل، اروپایی ها با توجه به قراردادهایی که ایران پس از توافق برجام با آنها بسته، تاکنون تحریم های جدید آمریکا را جدی نگرفته اند، ولی در عین حال ما باید در برابر تحریم ها گوش به زنگ باشیم و به نحو منطقی و شایسته واکنش نشان دهیم.
نماینده تربت حیدریه در مجلس گفت: هیات نظارت بر برجام با دقت در حال بررسی وضع تحریم ها است و دو فوریت طرح اقدام متقابل در بحث تحریم ها با بیش از 210 رای نمایندگان تایید شده و در حال تصویب طرح هستیم و قطعا نمایندگان مردم در مجلس در برابر این تحریم های ظالمانه، شیوه مناسبی اتخاذ خواهند کرد.
شهرستان 50 هزار نفری مه ولات به مرکزیت شهر فیض آباد در 207 کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132

اقتصاد

خصوصي سازي

نماينده مجلس

تربت حيدريه

خصوصی تحریم برجام نماینده افزود دولتی توافق برابر شهرستان الملل نمایندگان دنبال جامعه آمریکا اعتمادی باستانی صنایع شورای انقلاب اقتصاد حیدریه واکنش