برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس دانشگاه آزاد گفت: تبدیل علم به ثروت رسالت اصلی دانشگاه است و باید برای رسیدن به این امر در محتوای آموزشی تغییراتی اعمال کنیم.

مازندمجلس:

محتوای آموزشی دانشگاه آزاد تغییر نمی کندبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، فرهاد رهبر در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه مهارت آفرینی باید در آموزش و پژوهش لحاظ شود، گفت: براساس استراتژی اصلی دانشگاه آزاد اسلامی آینده نگری و آینده پژوهی در سرمایه گذاری‌ها بسیار حائز اهمیت است و در این مسیر افراد صاحب ایده باید حمایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت این دانشگاه تنها آموزش نیست، افزود: یکی از جهت گیری‌های ما باید توجه همزمان به دو مقوله آموزش و پژوهش باشد. پرداخت صرف به امور آموزشی مسیر بن بستی است که نمی‌تواند ما را به هدفی که در نظر داریم، برساند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی این دانشگاه تبدیل علم به ثروت است، گفت: باید برای رسیدن به این امر در محتوای آموزشی تغییراتی را اعمال کنیم.

رهبر تاکید کرد: در واقع شاگرد پروری به معنای آموزش همزمان علم، دین، سبک زندگی، اصول اخلاقی و اسلامی به دانشجویان است.

وی خاطر نشان کرد: باید تغییر نگرشی جدی در امور آموزشی داشته باشیم و محصول آموزش نه تنها برای حل مشکل آموزش بلکه برای حل مشکل کشور نیز باید به کار گرفته شود.

اظهار تاسف دانشگاه آزاد برای فارغ التحصیلان بیکار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اظهار تاسف از فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه ها، گفت: طبق آمار‌ها در حال حاضر ۲، ۵ تا ۳، ۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند که اولین گام در راستای حل این معضل، تغییر نگرش‌ها است، ما نباید تحصیل کرده بیکار به جامعه تحویل دهیم.

رهبر خاطرنشان کرد: هدف ما نباید تربیت دانشجویان تا عالی‌ترین مقطع تحصیلی یعنی دکتری و ورود آن‌ها به چرخه آموزش برای آموزش باشد، بلکه فارغ التحصیلان دوره دکتری باید مهارت کارآفرینی و تبدیل ایده به محصول داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس استراتژی اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، مهارت آفرینی در آموزش و پژوهش باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه جهت گیری اعضای هیات علمی باید به سمت اخذ گرنت از صنعت باشد، گفت: تلاش ما این است که اساتید دانشگاه برای داشتن دانشجوی مقطع دکتری، بتوانند گرنت سازی کنند.

رهبر حمایت از پژوهشگران و نخبگان صاحب ایده را یکی دیگر از سیاست‌های اصلی مدیریت جدید دانشگاه برشمرد و افزود: باید بتوانیم شرایط مناسبی را برای بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان ایجاد کنیم که این امر می‌تواند به حمایت و ایجاد انگیزه از پژوهشگران منجر شود.

ایجاد درآمد‌های غیر شهریه‌ای در دانشگاه آزاد

وی درخصوص سرمایه گذاری برای ایجاد درآمد‌های غیرشهریه ای، گفت: سرمایه‌گذاری همراه با آینده نگری باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان دانشگاه در امور سرمایه‌گذاری حفظ شان دانشگاه را در نظر داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد ضمن قدردانی از تلاش‌های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مدیران سابق این دانشگاه به ویژه دکتر جاسبی در آبادانی و توسعه این دانشگاه، گفت: امروز شرایط جامعه تغییر کرده است و ما ناگزیریم متناسب با شرایط، استراتژی‌های خود را تدوین کنیم، در غیر این صورت محکوم به شکست خواهیم بود.

 

دانشگاه آموزش اسلامی اینکه التحصیلان تاکید آموزشی ایجاد تغییر بیکار دکتری شرایط آینده حمایت پژوهش جامعه مهارت آفرینی نباید باشند پژوهشگران سرمایه‌گذاری درآمد‌های براساس افزود محتوای سرمایه همزمان تبدیل اظهار محصول دانشجویان استراتژی