برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر خارجه عربستان در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی اقدام اسرائیل به بستن مسجدالاقصی را باعث پیچیده شدن اوضاع سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌شود.

به گزارش تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش اهتمام ویژه ای به مساله فلسطین دارد. عادل جبیر این مطلب را روز سه شنبه با ایراد نطقی در نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در خصوص قدس و مسجد الاقصی در استانبول ترکیه عنوان کرد.

الجبیر تاکید کرد که تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حق فلسطینیان است و تمامی معاهدات بین المللی و طرح صلح عربی بر این امر تاکید دارند.

وی خاطرنشان ساخت: عربستان تاکید می کند که اقدام اسرائیل به بستن مسجد مبارک الاقصی به مثابه جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان است و این اقدام موجب پیچیده شدن اوضاع سرزمین های اشغالی فلسطین می شود و باید مجامع جهانی به وظایف و مسئولیت های خود در قبال جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین عمل کنند.

شایان ذکر است که نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی بعد از ظهر امروز در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو این سازمان در استانبول آغاز شد، در این نشست 44 نماینده از کشورهای عضو این سازمان شرکت کرده اند. 
فلسطین عربستان تاکید اقدام اسلامی خارجه اسرائیل همکاری الاقصی کشورهای استانبول اجرایی اوضاع مسجدالاقصی پیچیده اشغالی العاده کمیته