برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان از کشف یک تن و 72 کیلو انواع مواد مخدر در مرز سراوان خبرداد.

مازندمجلس:

کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در مرز سراوانبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار سعید کمیلی اظهارداشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، با اشرافیت اطلاعاتی و بهره‌گیری از تجهیزات فنی، از ورود کاروان بزرگ مواد مخدر به داخل کشور مطلع شدند که بلافاصله اجرای طرح‌های عملیاتی هدفمند برای جلوگیری از ورود محموله مواد افیونی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: قاچاقچیان که بدون توجه به علائم هشدار دهنده وارد حریم امنیتی مرز شده بودند با مشاهده مرزبانان اقدام به تیراندازی کردند که پس از ساعتی درگیری مسلحانه، با توجه به عدم توان رویارویی با آتش پرحجم مرزداران با برجای گذاشتن محموله مواد مخدر و استفاده از عوارض طبیعی زمین و تاریکی شب به عمق خاک کشور پاکستان متواری شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مرزداران در پاکسازی منطقه، یک تن و ۴۱ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۳۰ کیلو و ۸۰۰ گرم مرفین جمعاً یک تن و ۷۲ کیلو و ۴۰۰ گرم را کشف و یک دستگاه خودرو تویوتا توقیف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با گله‌مندی از نیرو‌های مرزی پاکستان به دلیل کم‌توجهی در کنترل مرز‌های مشترک خود با کشورمان، تصریح کرد: انتظار داریم تا نیرو‌های امنیتی و انتظامی این کشور ضمن برخورد جدی با باند‌های قاچاق مواد مخدر و گروهک‌های تروریستی، نظارت بیشتری بر مناطق مرزی خود داشته باشند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در پایان خطاب به متجاوزان و قاچاقچیان، گفت: مرز‌های استان با حضور مقتدرانه مرزداران و همکاری خوب مردم شریف سیستان و بلوچستان، تحت کنترل کامل نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ما به هیچ کس اجازه تجاوز به مرز‌های کشورمان را نخواهیم داد.

 

مرزداران نیرو‌های مرزبانی سیستان بلوچستان مرز‌های کنترل کشورمان انتظامی فرمانده عملیاتی اطلاعاتی محموله قاچاقچیان پاکستان امنیتی سراوان