برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما نبایستی به صهیونیست ها اجازه دهیم تا برای ما دستور کار تعیین کنند یا مسائل جدیدی خلق کنند و در نتیجه آن، از جنایاتی که علیه همه ما مرتکب شده اند، مصونیت یابند

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز متن سخنرانی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در خصوص وضعیت قدس شریف در استانبول به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز مایلم از دولت و مردم ترکیه به خاطر میزبانی این نشست مهم که به منظور بررسی وضعیت وخیم قدس شریف برگزار شده، قدردانی نمایم.

ما آخرین رشته از تجاوزهای صهیونیستی که در بی اعتنایی کامل به حقوق بین الملل و با هدف تغییر وضعیت تاریخی حرم شریف، تغییر ترکیب جمعیتی و کنترل بر اماکن مقدسه اسلامی در قلب قدس اشغالی صورت گرفت را قویا محکوم می کنیم. ما به مردم فلسطین افتخار می کنیم که با مقاومت قهرمانانه خود به این اقدام تجاوزکارانه پایان دادند.

قدس شریف در نتیجه محاصره طولانی این شهر، ایست های بازرسی، نیروهای اشغالگر، شهرک سازی های غیرقانونی، اقدامات مسلحانه و خشن شهرک نشینان، تحقیر، تبعیض و سرکوب ساکنین فلسطین، خفه شده است. از سوی دیگر، ما نباید وضعیت دو میلیون فلسطینی ساکن غزه که تحت محاصره غیرقانونی، مجازات های دسته جمعی قرار گرفته و از نیازهای اولیه و حتی حیاتی شان در زمینه دارو، آب سالم و انرژی محروم شده اند را نیز فراموش کنیم. این کابوس انسانی نیازمند اقدام عاجل از طریق پایان دادن فوری به محاصره  است.  

آقای رئیس؛

رژیم اسرائیل هم چنان به تمامی درخواست های جهانی برای توقف و تغییر در سیاست ها و اقدامات نژادپرستانه اش علیه مردم فلسطین بی اعتنایی می کند. ما امت اسلامی باید ابتدا و بیش از هر چیز، با هم برای پویشی جهانی و یکپارچه، متحد شده و تلاش های صهیونیستی را برای مخفی نگاه داشتن برنامه ها و اقدامات مجرمانه شان خنثی کنیم. همه ما باید با هر گونه تلاشی که توجه جمعی ما را از هدفی اصلی که ما را در سازمان همکاری اسلامی گرد هم آورده دور می کند، مقابله کنیم. ما نباید به هیچ چیز و هیچ کس اجازه دهیم تا آرمان اصلی این سازمان را که ارتقاء وحدت امت اسلامی، مقابله با توسعه طلبی و اشغالگری صهیونیستی و حمایت از تاسیس دولت مستقل و پایدار فلسطینی به پایتختی قدس شریف است، منحرف کند. ما نبایستی به صهیونیست ها اجازه دهیم تا برای ما دستور کار تعیین کنند یا مسائل جدیدی خلق کنند و در نتیجه آن، از جنایاتی که علیه همه ما مرتکب شده اند، مصونیت یابند. کشورهای اسلامی نباید با ژست های توخالی و سراب غیرواقعی وعده و وعیدهای آنها گمراه شوند.

ضروری است تا ما با یک صدا با جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت ملل متحد سخن بگوییم و از آنها بخواهیم تا به فرهنگ بی کیفری برای رژیم اسرائیل پایان داده و این رژیم را مجبور کند تا برنامه ها و جنایاتش را متوقف کند.»

اسلامی نباید وضعیت صهیونیستی تغییر پایان اقدامات فلسطین همکاری اسرائیل فلسطینی جهانی برنامه اجازه مقابله العاده محاصره صهیونیست اعتنایی سخنرانی اقدام دستور نتیجه غیرقانونی