برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - عصرایران نوشت: کسانی که از روحانی انتظار دارند که کابینه را بر اساس سلایق آن‌ها بچیند باید به این نکته توجه کنند کسی که قرار است با وزرا و اعضای دولت کار کند رییس جمهور است نه فرد دیگری.

مازندمجلس: این روز‌ها همه از روحانی انتظار دارند. آنها می‌خواهند رییس جمهور کابینه را بر اساس نظر آن‌ها بچیند. یکی می‌خواهد دولت تماما اصلاح‌طلب باشد. دیگری می‌خواهد اعتدالیون در کابینه روحانی حضور داشته باشند حتی اصول‌گرایان شکست خورده در انتخابات هم از حضور نیروهای خود در دولت دوازدهم سخن به میان می‌آورند.

این انتظار‌ها به نظر می‌رسد کار را برای روحانی سخت کرده و روزهای پرفشاری را برای رییس جمهور ایجاد کرده است.

کسانی که از روحانی انتظار دارند کابینه را بر اساس سلایق آن‌ها بچیند باید به این نکته توجه کنند کسی که قرار است با وزرا و اعضای دولت کار کند رییس جمهور است نه فرد دیگری.

رییس جمهور مانند یک مربی فوتبال حق دارد استراتژی خود را مشخص کند و براساس آن بازیکنان خود را انتخاب کند. نمی‌شود مربی تیم از سیستم دفاعی استفاده کند اما برای دلخوشی هواداران در زمان نقل و انتقالات فقط مهاجم بخرد.

روحانی به دنبال این است کسانی را انتخاب کند که بتوانند پا به پای او استراتژی دولت برای چهار سال پیش رو را اجرایی کنند. رییس جمهور می‌خواهد کسانی وارد کابینه شوند که مثل او فکر می‌کنند. نگاه روحانی به کشور یک نگاه توسعه‌ای است. او توسعه اقتصادی و سیاسی را در دستور کار قرار داده است. طبیعتا اعضای دولت او نیز باید همین نگاه را داشته باشند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این معناست که ما در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ۹۶ به حسن روحانی و تفکر او اعتماد کردیم.

بر اساس همین اعتماد باید به او اجازه بدهیم یاران خود را برای مسیر دست نخورده دولت دوازدهم انتخاب کند. نمی‌شود ما بگوییم روحانی رییس جمهور ماست اما اجازه ندهیم او آزادانه اعضای دولت خود را انتخاب کند.

ما در روز انتخاب از میان تفکر روحانی و تفکر رییسی به حسن روحانی راي دادیم. کسی که اعتقاد دارد با اعتدال می‌توان کشور را به توسعه رساند. باید اجازه بدهیم روحانی مسیر توسعه را طی کند.

برخی از انتقادهایی که از کابینه معرفی نشده دوازدهم مطرح می‌شود، می‌تواند رای دهنگان به روحانی را ناامید کند. ناامیدی که تمام دستاوردهای به دست آمده از سال ۹۲ را به بن‌بست می‌کشاند.

ناامیدی مردم از دولت تدبیر و امید باعث می‌شود آن‌ها بازهم از صندوق‌های رای روی برگردانند و زمینه به صحنه آمدن دوباره اصول‌گرایان به ویژه اصول‌گرایان افراطی آماده شود.

اجازه بدهیم روحانی مسیری را که برای خود و آینده کشور ترسیم کرده است طی کند. اجازه بدهیم او همراهان خود را برای طی کردن این مسیر انتخاب کند. بیاییم همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری به او اعتماد کردیم در انتخاب کابینه به روحانی اعتماد کنیم.

27212

روحانی جمهور کابینه اجازه اعتماد بدهیم دوازدهم کسانی توسعه اصول‌گرایان اعضای انتخابات می‌خواهد آن‌ها دیگری کردیم دارند انتظار ناامیدی جمهوری ریاست بچیند استراتژی نمی‌شود باشند