برگزیده ها

مازندمجلس: یک نماینده جمهوریخواه مجلس آمریکا اعلام کرد که از مقامات وزارت آموزش آمریکا می خواهد تا درباره فعالیت های یک بنیاد خیریه حامی ایران در دانشگاه های آمریکا تحقیق کند.

مازندمجلس: به گزارش  نامه نیوز به نقل از نیویورک پست، " دان داناوان" نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام این ادعا گفت دستگاه های نظارتی آمریکا باید فعالیت های "بنیاد علوی" را در دانشگاه های آمریکا زیر نظارت بگیرند. بنا به ادعای این نماینده این بنیاد خیریه مظنون به ارتباطات مشکوک با حکومت ایران است.

بنا به ادعای این نماینده جموریخواه، بنیاد علوی میلیون ها دلار در دانشگاه های معتبری چون هاروارد، کلمبیا و پرینستون پول پخش می کند.

او گفت: من به زودی با وزیر آموزش در این باره تماس خواهم گرفت.

این نماینده آمریکایی گفت: آیا هدف این بنیاد نابود کردن موسسات دانشگاهی آمریکاست؟..ما باید این موضوع را بررسی کنیم و دانشگاه های ما هم باید تلاش بیشتری برای بررسی اهداکنندگان مالی خود داشته باشند."

منتقدان، بنیاد علوی را به پرداخت پول و هزینه های تحصیلی اساتید و دانشجویان حامی ایران و منتقد اسراییل در دانشگاه های معتبر آمریکا متهم می کنند.

گفتنی است در ماه ژوئن گذشته دادگاهی در نیویورک ساختمانی بلند مرتبه متعلق به بنیاد علوی در این شهر را به ظن ارتباط این بنیاد با حکومت ایران، توقیف کرد.



بنیاد نماینده دانشگاه آمریکا حکومت بررسی ادعای نیویورک جمهوریخواه