برگزیده ها
مازندمجلس: آخرین اخبار از تغییرات در لیست نهایی کابینه دوازدهم حاکی از این است که بار دیگر علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی برای وزارت کار دولت دوازهم برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی می شود.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی در سال 1334 در جنوب شهر تهران به دنیا آمده و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تکنیسین کارخانه «جنرال موتورز» بوده است.

وی پس از انقلاب تحصیلات خود را در رشته مدیریت تا مقطع دکترا ادامه داد. ابتدا از دانشگاه تهران لیسانس مدیریت دولتی خود را دریافت و پس از آن فوق لیسانس مدیریت فرهنگی (علوم اجتماعی) را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرد.

ربیعی همچنین دارای مدرک دکترای تخصصی PHD مدیریت استراتژیک است. وی مدرس دانشگاه تهران، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، محقق و نویسنده در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی و مدیریت و مشاور اجتماعی رئیس جمهور طی سال‌های 1376 تا 1384 بوده است. ربیعی همچنین مشاور اجتماعی محمد خاتمی در دوره 8 ساله ریاست جمهوری وی بوده‌ است. ربیعی مرداد سال 1392 به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه کار و امور اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب اکثریت آرا (اخذ شده 284 رای/ موافق: 163 رای؛ مخالف: 100 رأی؛ ممتنع: 21 رأی) از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به فعالیت شد.

اکنون بعد از گذشت 4سال طی روزهای گذشته لیست‌های متعدد و گمانه زنی‌های زیادی در خصوص انتخاب وزرا و روسای سازمان‌های دولت دوازدهم شنیده می‌شد، یکی از این تغییر و تحولات مربوط به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که اسامی مختلف از جمله علی ربیعی، مرتضی بانک، حسین کمالی، سید کامل تقوی نژاد و حتی حسن زمانی برای تصدی این وزارتخانه شنیده می‌شود.

 اما آخرین اخبار حاکی از این است که طی تغییر و تحولات در دولت، لیست نهایی کابینه دوازدهم شب گذشته نهایی و علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی برای بار دیگر به وزارت کار معرفی می شود. علی ربیعی باید برای رأی اعتماد آماده شود.
ربیعی اجتماعی مدیریت معرفی دوازدهم دانشگاه اعتماد عنوان تهران وزارت نهایی تحولات وزارتخانه تعاون گذشته شنیده تغییر مشاور انقلاب کابینه اخبار وزیرتعاون اسلامی لیسانس همچنین