برگزیده ها
هکرها بلندگوی اکو را تبدیل به میکروفون جاسوسی کردند

مازندمجلس: با هک شدن بلندگوی هوشمند اکوی شرکت آمازون هکرها این بلندگو را به میکروفونی برای ضبط اصوات محیطی و جاسوسی از کاربران مبدل کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از ورج، البته برای موفق بودن این حمله دسترسی فیزیکی به بلندگو ضروری است و لذا امکان این نوع سوءاستفاده از راه دور وجود ندارد.

از سوی دیگر این روش هک تنها برروی بلندگوی های قدیمی شرکت آمازون قابل اعمال است و بلندگوهای جدیدی که امسال توسط آمازون ساخته شده اند قابل هک و نفوذ نیستند.

علیرغم همه این چالش ها در صورت موفقیت آمیز بودن این حملات، هکرها می توانند اکو را به یک بلندگوی زنده مبدل کنند و صدای محیط اطراف را به طور زنده دریافت و ضبط کنند. همچنین از این طریق می توان اطلاعات خصوصی مربوط به نحوه استفاده کاربران از اکو را جمع آوری و برای هکرها ارسال کرد.

مارک بارنرز که این کار را انجام داده می گوید تنها کافیست که کارت اس دی دستکاری شده را وارد اکو کرد و میان افزار آن را بوت کرد تا سپس این بلندگو هک و داده های آن سرقت شود.

آمازون در واکنش اعلام کرده که از این موضوع آگاه شده و در حال بررسی موضوع به منظور حفاظت از امنیت کاربران خود است. همچنین این شرکت از کاربران خواسته با مراجعه به یک نمایندگی معتبر میان افزار اکو را به روز کنند.

آ

کاربران هکرها آمازون بلندگوی موضوع افزار بلندگو همچنین