برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با اشاره به تاسیس مدارس طبیعت در مناطق آزاد گفت: ایران نخستین کشور منطقه است که اقدام به تاسیس مدارس طبیعت کرده است.

مازندمجلس: مدارس طبیعت در مناطق آزاد تاسیس شدبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری مزان، محمد درویش در مراسم افتتاح مدرسه طبیعت پردیسان با ابراز خرسندی از آغاز به کار پنجاهمین مدرسه طبیعت در کشور، گفت: بدون شک مدارس طبیعت با پشتوانه و حمایت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد و توسعه پیدا کرد و قطعا این موج و گام مهم و بزرگ در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

درویش افزود: ابراز تمایل و پیگیری شورای عالی مناطق آزاد برای ایجاد و تاسیس مدارش طبیعت در تمامی مناطق آزاد بیانگر موفقیت این طرح است.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مدارس طبیعت رده سنی ۳ تا ۱، ۲ سال را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: حاصل این ماجرا پرورش ایرانیانی خواهد بود که در پیشگاهشان نه هیچ گیاهی علف هرز به حساب می‌آید و نه هیچ جانداری جاندار زیانکار است.

وی ضمن یادآوری این موضوع که ایران نخستین کشور منطقه است که اقدام به تاسیس مدارس طبیعت کرده است، خاطرنشان کرد: تاسیس و توسعه مدارس طبیعت در راستای سند چشم انداز ۲، ۰ ساله کشور است و می‌تواند منجر به ایجاد یک میلیون و نیم شغل در کشور شود.

درویش تاکید کرد: سرمایه گذاری برای مدارس طبیعت توسط مردم و بخش خصوصی صورت می‌پذیرد و از این رو کشور از سرمایه گذاری حدود ۹، ۹، ۰ میلیارد تومان معاف می‌شود.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدارس طبیعت به کودکان کسب و کاری سبز می‌آموزد که نه تنها آلودگی ایجاد نمی‌کند، نه تنها باعث نمی‌شود که چاه‌های غیر مجاز حفر کنیم، بلکه منجر به پرورش نسلی می‌شود که خود حافظ شایسته سرزمینش است. 
طبیعت مدارس ایجاد درویش تاسیس مناطق حفاظت سرمایه پرورش گذاری ابراز مدرسه توسعه مشارکت‌های