برگزیده ها
آمریکا بدنبال خروج از برجام با هزینه ایران است

مازندمجلس: دبیرشورای عالی امنیت ملی،گفت: امریکا بدنبال خروج از برجام با هزینه ایران است که قطعا این فرصت از سوی ما در اختیار این کشور قرار داده نخواهد شد.البته این به مفهوم حفظ برجام با هر هزینهای نیست.

مازندمجلس: دبیرشورای عالی امنیت ملی،گفت: امریکا بدنبال خروج از برجام با هزینه ایران است که قطعا این فرصت از سوی ما در اختیار این کشور قرار داده نخواهد شد.البته این به مفهوم حفظ برجام با هر هزینهای نیست.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به بی‌تاثیر بودن برجام در کاهش دشمنی آمریکا با ملت ایران افزود: ذات سیاست خارجی آمریکا اعمال نفوذ و فشار به منظور تسلیم سازی و تحقیر کشورهای مخالف خود است و در این مسیر تمامی ابزارهای نامشروع و شیطانی را نیز به خدمت می‌گیرد.

او فقدان هوشمندی و ابتکار در مجموعه هیئت حاکمه جدید آمریکا را فرصتی مناسب پیش روی دستگاه دیپلماسی کشور برشمرد و با قابل پیش بینی عنوان کردن  رفتارامروز آمریکا در قبال برجام اظهار داشت: مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه‌های تقنینی، فنی، هسته‌ای، اقتصادی ، سیاسی  دفاعی و نظامی از سوی هیات نظارت بر برجام تعیین شده که به صورت موازی و هماهنگ دنبال می شوند.

شمخانی تحریم چند شخص و شرکت را بی‌تاثیر بر استمرار مسیر توسعه و رشد کشوری با مشخصات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهارداشت: آمریکا هربار که در حوزه‌های غیر هسته‌ای تحریمی علیه اشخاص و نهادهای ما وضع کرده، در همان حوزه یک دستاورد جدید را به بهره برداری رسانده‌ایم که بخشی از آن‌ها رسانه‌ای نیز نشده است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: آمریکا بدنبال خروج از برجام با هزینه ایران است که قطعا این فرصت از سوی ما در اختیار این کشور قرار داده نخواهد شد.البته این به مفهوم حفظ برجام با هر هزینه‌ای نیست.

شمخانی ارزش برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی را در گرو احترام و اجرای آن از سوی همه طرف‌ها و ایجاد منافع یکسان برای امضاء کنندگان آن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت:  در حوزه سیاسی نیز عملا 5 کشور در برابر آمریکا قرار گرفته اند و همه آنها تصریحا و یا تلویحا آمریکا را ناقض برجام می‌دانند که این نیز دستاوردی سیاسی برای ایران با  صرف کمترین هزینه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از دلایل عصبانیت آمریکا از شرایط فعلی را عدم توفیق این کشوردر برای تغییر سیاست‌های اصولی ایران در منطقه در شرایط پسا برجام برجام دانست و افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران برای مهار گاو خشمگین باید انرژی او را به مسیر دلخواه هدایت کرد تا بدون صرف هزینه اضافی و آسیب دیدن بتوان به هدف مورد انتظار رسید.

شمخانی توسعه توان دفاعی بویژه برنامه های متعارف موشکی ایران را غیر قابل مذاکره واز حقوق مسلم کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: قدرت دفاعی ایران تاکنون در برابر بسیاری از تهدیدات بازدارنده بوده و در چارچوب دکترین دفاعی کشوربرای هر نوع تهدیدی سلاح دفاعی متعارف لازم را طراحی و تولید خواهیم کرد.

او توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران را کاملا بومی و متناسب با تهدیدات بالقوه کشور ذکر کرد و اظهار داشت: ضربه موشکی سپاه به تروریستهای تکفیری در سوریه نشان داد که نیروهای مسلح ایران متکی بر ظرفیت‌های داخلی در بالاترین سطح آمادگی برای پاسخگویی به هرگونه شیطنت و اقدام ناامن کننده علیه کشورمان هستند.

برجام آمریکا هزینه شمخانی عنوان دفاعی جمهوری افزود اظهار موشکی سیاسی اسلامی بدنبال برابر شرایط تهدیدات کشورمان متعارف هسته‌ای البته نخواهد اختیار مفهوم رسانه‌ای امنیت حوزه‌های بی‌تاثیر توسعه