برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: در بهار سال جاری، ۶ میلیون دلار ماشین آلات کشاورزی صادر شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجتبی خسروتاج بر اهمیت و نقش توسعه صنعت ماشین آلات کشور به ویژه ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد و  اظهار داشت: اظهارات واحدهای تولیدی بیانگر این مهم است که بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور در این بخش، توسط شرکت‌های ایرانی و تولید داخل تأمین می‌شود و وابستگی کشور به واردات کمتر از ۱۰ درصد است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در سه ماهه ابتدای سال‌جاری ۳۸ میلیون دلار صادرات ماشین آلات از کشور صورت گرفته که از این میزان، ۶ میلیون دلار به ماشین آلات بخش کشاورزی اختصاص داشته است و چنانچه این رشد همچنان حفظ شود حتماً در پایان سال نسبت به سال قبل افزایش خوبی در صادرات شاهد خواهیم بود.

خسروتاج افزود: در سازمان توسعه تجارت و در چارچوب میزهای کالایی، میز ماشین آلات در نظر گرفته شده است که در اولین جلسه آن در سال جاری، با حضور صاحبنظران اهم موانع و مشکلات صادرات این بخش مورد بررسی و عارضه یابی قرار گرفت.

به گفته وی، از مهمترین مسائل این حوزه آن است که در ازای پیش پرداخت خریداران خارجی، باید با کمک شبکه بانکی بتوان ضمانت‌نامه لازم را برای صادر کنندگان ارائه کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازاریابی در این نوع ماشین آلات نیازمند حضور در نمایشگاه‌های تخصصی است که با توجه به ماهیت کار این صنعت، حضور در نمایشگاه مستلزم در اختیار گرفتن فضاهای بزرگ‌تری است و در نتیجه هزینه حضور ایشان افزایش میبابد که باید ساز و کار لازم برای بهره مندی بیشتر از یارانه شرکت در نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

ماشین صادرات تجارت گرفته کشاورزی توسعه میلیون افزایش افزود خسروتاج