برگزیده ها
حضورم در دولت دوازدهم به نظر رییس‌جمهور بستگی دارد/ صحبت‌هایی با من شده است

مازندمجلس: وزیر کشاورزی گفت: بنده کارمند رییس‌جمهور هستم و هر نظری که ایشان داشته باشد، عملی می‌کنم. صحبت‌هایی شده است اما نظر نهایی با ایشان است باید ببینیم نتیجه چه می‌شود.

مازندمجلس: وزیر کشاورزی گفت: بنده کارمند رییس‌جمهور هستم و هر نظری که ایشان داشته باشد، عملی می‌کنم. صحبت‌هایی شده است اما نظر نهایی با ایشان است باید ببینیم نتیجه چه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: این مصوبه که اوایل دولت یازدهم ابلاغ و اجرا شد منتها آن موقع قرار بود درخت‌های افتاده و ریشه کن را برداشت کنند که در قانون برنامه ششم یک مصوبه در مجلس تصویب شد و بنا شد هر نوع بهره‌برداری از جنگل‌ها متوقف شود. 

وزیر کشاورزی خاطر‌نشان کرد: از سال گذشته شروع کردیم. قراردادهایی که اتمام یافته بودند، به هیچ عنوان تجدید نشدند. قراردادهای دیگر هم با مذاکره قصد داریم به ختم پیمان منتج کنیم و ماهانه حدود ۱۰ الی ۱۵ قرارداد تمام می‌شود با این روند بیش از ۵۰٪ قرارداد‌ها منتفی است. 

او افزود: اگر با همین روند پیش برویم تا آخر امسال این موضوع کاملا محقق می‌شود. 

وزیر کشاورزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دولت بعد حضور دارید یا خیر؟ گفت: من قبلا هم اشاره کردم که بنده کارمند رییس‌جمهور هستم و هر نظری که ایشان داشته باشد، عملی می‌کنم. صحبت‌هایی شده است اما نظر نهایی با ایشان است باید ببینیم نتیجه چه می‌شود. 

حجتی در پاسخ به سوالی در رابطه گلایه تولید‌کنندگان از واردات بخصوص تولیدکننده واکسن تب برفکی در ایران، گفت: مسئولیت اول ما حمایت از تولید داخلی از جمله تولید واکسن تب برفکی است حتی ترویج‌کننده این موضوع بودیم. تولیدکننده این واکسن را می‌شناسم و تحت حمایت ما است. 

او افزود: با شرکت‌های دانش بنیان، همکاری می‌کنیم که روز به روز توسعه یابند. سلول‌هایی که نیاز دارند را از طریق انستیتو رازی در اختیارشان می‌گذاریم. نگرانی در این زمینه نیست انشالله یک روز از واردات بی‌نیاز شویم. 

وزیر کشاورزی بیان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم هیچ چیز وارد نشود. منتهی بعضی از کود‌های تولید داخل مشکل دارد که باید مراحل ثبت و استانداردسازی را طی کنند که بخش عمده در سه سال گذشته این کار را کردند و آنهایی که این کار را کردند، تحت حمایت ما هستند. 

او راجع به اولویت اصلی وزیر بعدی تشریح کرد: سیاست‌هایی در دولت یازدهم مطرح است که تا کنون اجرا شد و اساس کار بر افزایش بهره‌وری است. کاهش فشار بر منابع طبیعی باید صورت گیرد اگر همگام با طبیعت تولید کنیم، هم نیاز‌هایمان تامین می‌شود و هم طبیعت مشکل پیدا نمی‌کند. البته نیاز به ابزار و تکنولوژی روز داریم. 

او افزود: نمره ما را عزیزان بخش کشاورزی و تولیدکنندگان باید بدهند باید در خصوص نارسایی که داشتیم عذر‌خواهی کنم.

کشاورزی تولید واکسن افزود حمایت صحبت‌هایی رییس‌جمهور سوالی موضوع واردات تولیدکننده طبیعت برفکی گذشته نهایی می‌کنم کارمند ببینیم نتیجه خبرنگاران یازدهم مصوبه داریم