برگزیده ها
کاسه ساز صف خود را از دفاع مقدس جدا نکرد/ رونمایی از یک تمبر

مازندمجلس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت زنده یاد حبیب الله کاسه ساز با اشاره به ویژگی های این هنرمند فقید سینما بیان کرد که او زندگی خود را از صف دفاع مقدس جدا نکرد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، مراسم بزرگداشت زنده یاد حبیب الله کاسه ساز ، شب گذشته با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن بیادی، محمدحسن قدیری ابیانه، ناصر شفق و همچنین خانواده زنده یاد کاسه ساز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن رضایی با اشاره به درگذشت حبیب الله کاسه ساز، رحلت او را تسلیت گفت و بیان کرد: امیدوارم این فریادهای مظلومیت خواهی ملت ایران که حبیب های ایران مسئولیتش را بر دوش گرفته اند بعد از درگذشت آنها ادامه پیدا کند.

رضایی افزود: من ارتباط زیادی در دوران سپاه و بعد از آن که از سپاه بیرون آمدم با کاسه ساز داشتم. او معمولا درباره بسیاری از فعالیت های سینمایی و فعالیت های دفاع مقدسی سراغ من می آمد و من می دیدم که او به نوعی با فداکاری نمی خواهد زندگی خود را از صف دفاع مقدس و ۸ سال جنگ جدا کند.

بسیاری با فاصله گرفتن از ۸ سال دفاع مقدس نان و نوایی بدست آورده اند اما حبیب الله کاسه ساز هر چه زمان می گذشت بیشتر خودش را با این اتفاق گره می زد. او اگر چه شهید و جانباز نشد اما زندگی اش را وقف پرچمداری این حادثه بزرگ کردمحسن رضایی عنوان کرد: بسیاری با فاصله گرفتن از ۸ سال دفاع مقدس نان و نوایی بدست آورده اند اما حبیب الله کاسه ساز هر چه زمان می گذشت بیشتر خودش را با این اتفاق گره می زد. او اگر چه شهید و جانباز نشد اما زندگی اش را وقف پرچمداری این حادثه بزرگ کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ریشه همه این عزیزان در کربلا است. کربلا چشمه فیاضی شده است که تاریخ را توسط حبیب ها آبیاری می کند. پرچمی که خیلی ها فکر می کردند در عاشورا به زمین افتاده است نسل به نسل به پا می شود و هنرمندان آن را به دست می گیرند.

وی گفت: هنرمندان امروز ما مظلوم ترین، آگاه ترین و با شرف ترین ملت منطقه هستند و می بینیم در کشور ما از سوریه و عراق یکه و تنها از مظلومیت شان دفاع می‌شود.

رضایی با اشاره به اتفاقات یمن ادامه داد: یمن امروز از فلسطین هم مظلوم تر است چرا که روزانه بمباران می‌شود و تنها یک ملت است که در تمام دنیا محکم ایستاده و از این مظلومیت دفاع کرده و فریاد مظلومیت آنها را به صدا در می آورد، در حالی که آمریکا و اروپا صدای شان در نمی آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در مسأله داعش همه دیدند که اگر چه کمتر کشوری وجود دارد که بمب های داعش در آنجا منفجر نشده باشد اما اولین نیرویی که مقابل داعش ایستاد ملت ایران بود. داعش تروریسم بی رحمی است که روی دست هیتلر زده است اما ملت ایران در مقابلش ایستاد. داعش به ایران حمله کرد، وارد مجلس شد و قصدشان این بود که به صحن مجلس رفته و نمایندگان را گروگان بگیرند اما علیرغم اسلحه و مهمات زیادی که داشتند در کمتر از ۵ ساعت نابود شدند. با این حال آنها رها نشدند. شش موشک از ایران به سمت آنها رفت و همه به هدف اصابت کرد و خوشبختانه خونی از یک کودک یا پیرزن نریخت که اگر کودکی کشته می شد شهرهای دنیا جنجال درست می کردند.

محسن رضایی با اشاره به مقاومت های ایران در برابر داعش گفت: ملت ما با قدرت در برابر داعش ایستاد اما نه تنها تجلیل نمی شود بلکه عده ای می گویند که برنامه های شان به هم ریخته است و حتی بالعکس می گویند داعش نباید به این زودی ها از بین می رفت.

وی همچنین اظهار کرد: این میان افرادی مثل کاسه ساز که بصیرت پیدا می کنند و پای مظلومیت ملت ایران می ایستند و اثر فاخر هنری می سازند ارزش والایی دارند. امیدوارم مسیر این هنرمند عزیز در سینمای ما پیگیری شود و مظلومیت ملت ایران در همه جهان شرح داده شود.

در این مراسم عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با اشاره به خاطرات خود با زنده یاد حبیب الله کاسه ساز عنوان کرد: من سال ها با کاسه ساز محشور بودم. او هم مدیر فرهنگی خیلی خوبی بود و هم زمانی که به عرصه هنر آمد و در زمینه تهیه کنندگی فعالیت کرد فرد موثری در عرصه سینما و تلویزیون شد و در این عرصه درخشید.

وی گفت: ما افراد کمی را داریم که از حوزه مدیریت به حوزه هنر بروند و مرحوم کاسه ساز از جمله مصادیقی بود که در هر دوی این حوزه ها موفق عمل کرد.

ضرغامی تصریح کرد: زمانی که من به حوزه سینمایی وزارت ارشاد وارد شدم او به عنوان فردی قوی فعالیت داشت. اداره کل تولید و فنی یکی از بخش های سینمایی بود که به لحاظ توزیع امکانات خوب عمل کرد و باعث شد چرخ سینما هم به خوبی بچرخد. او بعد از مدتی مسئولیت جدید و مهمتر گرفت که اداره کل نظارت و ارزشیابی سینما بود. کاسه ساز حداقل ۱۰ اثر سینمایی و تلویزیونی داشت که در همه آنها خوب و موفق بود. او جزو مدیران موفق بود که مایه آبروی بچه های انقلابی و حزب اللهی بود.

وی بیان کرد: محتوا و کار خوب برای کسی که از دنیا رفته همچون باقی الصالحات است. کسی که اثر یک فیلمساز خوب و ارزشمند را ببیند مادامی که رویش اثر بگذارد خیرش به سازنده می رسد.

این روزها سیاسیون همه سبقت می گیرند که بگویند مردم بدبخت هستند و این خوراک مادی مورد توجه واقع شده اما خوراک معنوی کمتر مورد توجه است و اتفاقا کاسه ساز خوراک معنوی را تهیه می کردضرغامی در پایان سخنانش گفت: این روزها سیاسیون همه سبقت می گیرند که بگویند مردم بدبخت هستند و این خوراک مادی مورد توجه واقع شده اما خوراک معنوی کمتر مورد توجه است و اتفاقا کاسه ساز خوراک معنوی را تهیه می کرد.

قدیری ابیانه دیگر سخنران مراسم بود که در این مراسم از زنده یاد کاسه ساز سخن گفت و بیان کرد: کاسه ساز مردم را با سینما آشتی داد، او پدر فیلم های دفاع مقدس و حتی فراتر از آن بود. کاسه ساز هم هنرمند بود و هم بلد بود از هنر سینما و دوربین در جهت اسلام و انقلاب استفاده کند.

وی با اشاره به فیلم های کاسه ساز اظهار کرد: کاسه ساز عاشق ولایت بود و کیست که این گونه باشد و بتواند فیلم های پرفروشی هم بسازد.

قدیری ابیانه با اشاره به مستند «ادواردو آنیلی» اظهار کرد: من مستند دیگری سراغ ندارم که اینقدر روی افراد اثر گذاشته باشد. بسیاری می گفتند در حالی که دین را کنار گذاشته بوده اند اما با دیدن این مستند دوباره به دین خود بازگشته اند.

وی با اشاره به حمایت های سرافراز در زمان حضورش در معاونت برون مرزی صدا و سیما گفت: کاسه ساز به خاطر ساخت این مستند مورد تهدید قرار گرفت. من احتمال ترور بیولوژیک او را دادم. به هر حال امروزه ترور بیولوژیک کاری ندارد. با مقداری پودر در آب و غذای یک فرد موجب می شوند که او سرطان بگیرد. سلحشور و طالب زاده نیز به همین شکل دچار ترور بیولوژیک شدند.

قدیری ابیانه که از دوستان کاسه ساز است بیان کرد: باقی افراد در حوزه هنر نیز باید بدانند که در معرض توطئه هستند چرا که کار هنرمندان ما کمتر از کار دانشمندان هسته ای نیست.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: اگر فیلم یا سریال «ادواردو آنیلی» نیز ساخته شود می تواند عامل تشرف بسیاری به اسلام باشد. اگر چه که وزارت خارجه دوره اصلاحات با پخش این مستند از صدا و سیما مخالف بود و معتقد بود به روابط بین ایران و ایتالیا آسیب می زند.

در این مراسم مستندی نمایش داده شد که در آن دوستان و خانواده زنده یاد حبیب الله کاسه ساز از این تهیه کننده سینما سخن گفتند.

به گزارش مهر ، در پایان مراسم نیز از تمبر حبیب الله کاسه ساز رونمایی شد.
اشاره مراسم سینما مظلومیت رضایی خوراک مستند بسیاری معنوی قدیری اظهار سینمایی ابیانه فعالیت گیرند ایستاد افراد پایان هنرمندان عنوان زندگی بیولوژیک مصلحت تشخیص گذاشته وزارت گفتند دوستان اداره ضرغامی زمانی آنیلی اسلام اتفاقا هنرمند ادواردو بدبخت روزها سیاسیون بگویند سخنانش کربلا افزود زیادی فاصله گرفتن ادامه امیدوارم گزارش همچنین خانواده درگذشت نوایی آورده رونمایی امروز مظلوم برابر تصریح حادثه بیشتر اتفاق جانباز پرچمداری گویند