برگزیده ها
۳ زن در کابینه دوازدهم در جایگاه معاون رییس‌جمهور حضور دارند

مازندمجلس: معاون امور زنان رییس جمهور گفت: تعداد زنان در کابینه کم نشده است؛ سه زن در کابینه در جایگاه معاونت رییس‌جمهور حضور دارند ، البته نه در جایگاه‌هایی که بودند لذا جابه‌جایی‌هایی صورت گرفته است.

مازندمجلس: معاون امور زنان رییس جمهور گفت: تعداد زنان در کابینه کم نشده است؛ سه زن در کابینه در جایگاه معاونت رییس‌جمهور حضور دارند ، البته نه در جایگاه‌هایی که بودند لذا جابه‌جایی‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهیندخت مولاوردی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که به عملکرد خود در دولت در حوزه معاونت زنان چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: از خود آدم که نباید بپرسید این سوال را جامعه باید پاسخ دهد .

او درباره اینکه با فضاسازی رسانه‌ای که طی هفته اخیر برای حضور شما در دولت شکل گرفت، موافق هستید  و مطالبات به صورت درست منتقل شده است یا خیر؟ اظهارداشت: اگر منشاء آن خود ما باشیم که مخالفم؛ در حالی که این فضاسازی بدون هماهنگی بود و می‌توانیم بگوییم که کارکرد شبکه‌های اجتماعی و  فضای مجازی است که دارد خود را نشان می‌دهد .

معاون امور زنان رییس‌جمهور در پاسخ به اینکه این مطالبات به رییس‌جمهور منتقل شده است؟ بیان‌کرد: فکر می‌کنم منتقل شو .

او درباره اینکه چرا سهمیه حضور زنان در دولت دوازدهم کم و حضور وزیر زن منتفی شده است، گفت: سهمیه خاصی زنان نداشتند که حتما این تعداد زن باید در کابینه حضور داشته باشند ، از این به بعد مصوبه‌ای را که شورای عالی اداری داشته باید به اجرا درآوریم تا بتوانیم به درصد خاصی برسیم.

مولاوردی تاکید کرد: تا آنجایی که می‌دانم وضعیت موجود حفظ شده و سه معاون رییس‌جمهور زن هستند .

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه الزاماتی که موجب شده بعد از تجربه دولت دهم نمی‌توانیم وزیر زن داشته باشیم چیست، گفت:صحبتی نشده است.

معاون امور زنان رییس‌جمهور نقل قول منتسب به خود را مبنی بر اینکه اختیارات معاونت زنان کم است را رد کرد و گفت: اینکه بیان شده معاونت زنان تشریفاتی است، نمی‌دانم از کجا در آوردند. آنجا یک جایگاه ستادی و به عنوان معاون رییس‌جمهور جایگاه سیاستگذاری داشت که شامل راهبری، پایش و نظارت است.

اوافزود: نباید انتظار کار وزارتخانه را از معاونت امور زنان داشت که متاسفانه خیلی‌ها این انتظار را داشتند و به این دلیل منتقد بودند که چرا معاونت برای بیکاری زنان کاری انجام نداده است و یا برای زنان کارتن خواب کاری نکرده، درحالی که این امور متولیان خاص خود را دارند و ما وظیفه‌مان حساس‌سازی و پیگیری وظایف ذاتی و هماهنگی بین دستگاهی بود.

مولاوردی درباره اینکه کمپینی علیه شما در توییتر راه افتاد فکر می‌کنید در معادلات دولت به نفعتان بود یا اگر راه نمی‌افتاد بهتر بود، اظهارداشت: من تا ظهر در جریان نبودم و خارج از تهران بودم و بعد هم که متوجه شدم بیانیه‌ای دادم که خاتمه پیدا کند و در مورد ارزیابی آن مبنی بر اینکه به نفع و ضرر بود قضاوتش زود است باید صبر کنیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد .

معاون امور زنان رییس‌جمهور در پاسخ به اینکه، در کابینه حضور دارید، بیان‌کرد: کمی صبر کنید متوجه  می‌شوید، تعداد زنان در کابینه کم نشده است؛ سه زن در کابینه در جایگاه معاونت رییس‌جمهور حضور دارند البته  نه در جایگاهه‌ایی که بودند لذا جابه‌جایی‌هایی صورت گرفته است.

مولاوردی درباره اینکه آیا استاندار زن هم داریم؟ گفت: آنها در مرحله بعد از کابینه قرار دارد.

اینکه رییس‌جمهور کابینه معاون مولاوردی معاونت درباره جایگاه دارند تعداد منتقل انتظار بیان‌کرد باشیم هماهنگی اظهارداشت جابه‌جایی‌هایی دوازدهم خبرنگاران البته گرفته نباید فضاسازی