برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس دفتر رئیس جمهور پیش بینی کرد اعضای پیشنهادی کابینه مورد حمایت رای‌دهندگان به روحانی قرار خواهد گرفت.

مازندمجلس: محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه امروز جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مسئولیتش در دولت گفت: شما که تاکنون صبر کردید چند روز دیگر هم صبر کنید.
 
وی افرود: به مردم اطمینان می‌دهم  انتخاب‌های آقای روحانی حتما مورد حمایت مردمی خواهد بود که به ایشان رای دادند. آقای رئیس جمهور برنامه‌ای را به مردم ارائه کردند و مردم به آن تشخیص و جهت‌گیری رای اعتماد دادند، ایشان بهترین کسی هستند که پیام انتخابات را دریافت کردند.
 
نهاوندیان با اشاره به اینکه آقای روحانی طریق و مسیری را برای انتخابات مشخص کردند، گفت: ایشان هم واقف به این مسیر هستند و هم عزم جدی در پیمویدن این مسیر دارند.مسیری را که انتخاب کردند در جهت تحقق این پیام است و ملاک هم برای ایشان جز کارآمدی، هماهنگی و همدلی نبوده است.
 
وی افزود: ملاک در جهت‌گیری برای رئیس جمهور  اعتدال بود و به همین جهت هم اقشار مختلف مردم و هم سلیقه‌ها وگرایش‌های مختلف رویکرد  اعتدالی را پسندیدند. رئیس جمهور این رویکرد را فارغ از وابستگی و نگاه‌های خاص سیاسی و جناحی بیان کردند تا کشور با انسجام و کارآمدی بیشتر جلو رود زیرا در مجموعه نظام به هماهنگی همدلی و همکاری بیشتر نیاز داریم.
 
** رئیس جمهور با بررسی شرایط  انتخاب بهتر را انجام دادند
 
نهاوندیان در پاسخ به سولی درباره اینکه برخی معتقدند انتخاب رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور برخلاف نظر و رای  مردم است، تصریح کرد: آنچه که در عینیت غیر قابل انکار حرکت اجتماعی دیدیم، رای قطع  به آقای روحانی بود و ایشان  نیز تبعا به پیمانی که با مردم بسته‌اند، وفادار هستند و با تشخیص و بررسی  مجموع شرایط، انتخاب بهتر و اصلح را مورد توجه قرار دادند.
 
وی تاکید کرد: مطمئنم بعد از معرفی کابینه ترکیبی‌ که از وزرا و معاونان رئیس جمهور و کابینه دولت دوازدهم تشکیل خواهد شد یک مجموعه هماهنگ و کارامد است.
 
نهاوندیان در پاسخ به سوالی درباره فشار به رئیس جمهور در چینش کابینه گفت: کسانی که دکتر روحانی را می‌شناسند، می‌دانند فشار روی ایشان  تاثیری ندارد. البته شاهد یکسری گمانه‌زنی‌ها بودیم که طبع کار رسانه‌ای و فضای سیاسی است اما رئیس جمهور بنابر وظیفه‌ای که مردم بر دوش او نهادند کار خود را انجام داد و با همه مشورت کرد.
 
وی در همین زمینه افزود: در این فصل بیشترین میزان مشورت را با شخصیت‌های سیاسی کشور جناح‌ها،گروهها و افراد خبره در حوزه‌های مختلف فنی و تخصصی داشتیم. وقت بسیار زیادی برای این رایزنی‌ها گذاشته شد و در نهایت رئیس جمهور با همان احساس مسئولیت در قبال رای مردم تصمیم گرفتند.
 
نهاوندیان درباره اینکه پیش بینی شده است حدود 50 درصد کابینه تغییر می‌کند، گفت: همین تخمینی که زده شد و گفته شده حدود 50 درصد تغییر می‌کند به واقعیت نزدیک است.
 
وی درباره اولویت‌های اقتصادی کشور نیز گفت: بحث‌های انتخاباتی و مطالبات  مردم یک پیام روشن داشت و آن اینکه مردم جهت‌گیری دولت تدبیر و امید را تایید کردند اما سرعت بیشتر می‌خواهند که در حوزه اقتصادی هم همین مسئله مطرح است.
جمهور کابینه درباره روحانی اینکه دادند  نهاوندیان سیاسی بیشتر جهت‌گیری مختلف ایشان  مجموعه تغییر اقتصادی می‌کند مشورت کارآمدی تشخیص امروز انتخابات مسیری همدلی هماهنگی افزود