برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به رشد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از فعالیت بیش از ۴۵۰ کانون فرهنگی، ۴۰۰ انجمن علمی و دانشجویی و ۷۰۰ نشریه دانشجویی فعال خبر داد.

مازندمجلس:

انتشار بیش از ۷۰۰ نشریه فعال دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکیبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،امیر لله‌گانی در نشست یک روزه دبیران مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تشکیل مجامع تخصصی کانون های فرهنگی را یکی از اقدامات مثبت در حوزه فرهنگی است.

لله‌گانی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای معاونت فرهنگی و دانشجویی رشد کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان است، گفت: در حال حاضر وضعیت کمی کانون‌های فرهنگی با وجود بیش از ۴۵۰ کانون فرهنگی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رضایت بخش است و تلاش داریم در زمینه کیفی سازی فعالیت این کانون‌ها نیز قدم برداریم.

وی افزود: امروز بالغ بر ۴۰۰ انجمن علمی و دانشجویی داریم که در جهت ایجاد مشارکت بالای دانشجویان که یکی از اهداف مهم برای معاونت فرهنگی و دانشجویی است گام بر می‌دارند و وجود بیش ۷۰۰ نشریه دانشجویی نشان از مشارکت تعداد زیادی از دانشگاهیان برای فعالیت‌های تشکیلاتی و مطبوعاتی دارد.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت شکل‌گیری شواری هماهنگی مجامع تخصصی در وزارت بهداشت را یکی از کارهای مثبت صورت گرفته در حوزه فرهنگی دانشجویان عنوان کرد و توضیح داد: برای ادامه راه این شوارا نیاز به هم فکری و مشورت‌ با دبیران فعال این مجامع داریم و هرچه تبادل نظر بیشتری داشته باشیم هدف گذاری صحیح‌تری نیز خواهیم داشت.

للـه‌گانی در ادامه موضوع پژوهش را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی امری راهبردی توصیف کرد و اظهار داشت: به منظور رسیدن به یک هدف مشخص نیاز به یک نقشه راه واضح و روشن داریم که در این زمینه نیاز است، کار پژوهشی بنیادی انجام شود. پژوهش باید مبنای کار فرهنگی باشد. خوشبختانه در این زمینه اداره پژوهش‌های فرهنگی وزارت بهداشت قدم‌های مثبتی را برداشته است که در آینده‌ای نزدیک نتیجه بخش خواهد بود.

در ادامه این نشست دبیران مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی مطالبات و خواسته‌های خود را در خصوص آئین‌نامه مجامع تخصصی، اهداف و تببین رویکردها و همچنن موضوعات پیش رو در حوزه فرهنگی را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

مشخص شدن ساز و کار دریافت مجوز برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هدفمند شدن برنامه‌های کاری مجامع، تشکیل جلسات منظم برای شورای هماهنگی که شامل دبیران مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی است، تدوین اساسنامه شواری هماهنگی مجامع و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها، هدفمند شدن فعالیت‌های مجمع‌های تخصصی، استقلال مجمع‌های تخصصی و حمایت معاونت فرهنگی از دبیران منتخب مجامع تخصصی از جمله مسائل مطرح شده توسط دبیران مجامع در این نشست یک روزه بود.

این نشست با بحث و تبادل نظر در خصوص انتخابات مجمع‌های تخصصی و بررسی دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی مجامع تخصصی به کار خود پایان داد.

 

فرهنگی مجامع تخصصی دبیران دانشجویی هماهنگی داریم بهداشت وزارت کانون‌های فعالیت‌های دانشجویان مجمع‌های زمینه تبادل ادامه معاونت پزشکی تشکیل پژوهش برنامه‌های شورای دانشگاه‌های هدفمند افزود مشارکت کانون اهداف شواری نشریه لله‌گانی