برگزیده ها
به سرپرستی سیامک سپهری و خوانندگی فرزاد و بهزاد مرادیجشن «رستاک» برای روز ایران در اکسپوی قزاقستان
مازندمجلس:گروه موسیقی «رستاک» در روز ملی ایران در نمایشگاه جهانی ۲۰۱۷ قزاقستان، قطعاتی از موسیقی مناطق مختلف کشور را اجرا می‌کند.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی موسسه توسعه هنرهای معاصر، گروه موسیقی رستاک به سرپرستی سیامک سپهری و خوانندگی فرزاد و بهزاد مرادی همراه دیگر اعضای این گروه، رپرتواری از موسیقی نواحی مختلف ایران را ۱۳ مردادماه «روز ملی ایران در اکسپوی قزاقستان» اجرا خواهند کرد.

این قطعات از آلبوم‌های گذشته این گروه «سرنای نوروز» و «همه اقوام من» و همچنین از آلبوم جدید «میان خورشیدهای همیشه» انتخاب شده است.

همچنین به همت کمیته فرهنگ و هنر اکسپوی ۲۰۱۷ آستانه، اجرای گروه خردسالان آئینی آذری «آیلان» به سرپرستی توحید حاجی‌بابایی بخش دیگری از برنامه‌های هنری ایران در روز ملی کشور خواهد بود. این گروه بخش‌های از آئین‌ها، بازی‌ها و نمایش‌های حماسی فرهنگ آذری را روی صحنه می‌برد.

اکسپو یک رویداد جهانی با رویکرد فرهنگی – اجتماعی است که هر پنج سال یک‌بار توسط کشور برنده میزبانی برگزار می‌شود. نمایشگاه جهانی ۲۰۱۷ از ۱۰ ژوئن تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۰ خرداد تا ۱۹ شهریورماه) در شهر آستانه کشور قزاقستان با شعار «انرژی آینده» برپاست و بیش از ۱۱۵ کشور و ۲۲ سازمان بین‌المللی در آن مشارکت دارند.

پیش‌بینی می‌شود دو میلیون نفر گردشگر در مدت سه‌ماه برگزاری این نمایشگاه جهانی از آن دیدن کنند و مجموع تعداد بازدیدکنندگان آن نیز پنج میلیون نفر برآورد شده است. قزاقستان کشور میزبان این دوره بیش از سه‌هزار رویداد فرهنگی و هنری به این مناسبت تدارک دیده است.

موسیقی قزاقستان سرپرستی جهانی سپهری نمایشگاه اکسپوی سیامک رستاک خوانندگی فرزاد بهزاد رویداد فرهنگی میلیون آستانه مختلف مرادی همچنین فرهنگ