برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که جمهوری‌خواهان سنای آمریکای طی روندی تدریجی در حال روی گرداندن از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

مازندمجلس: خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که به عنوان مثال جمهوری‌خواهان طی ماه‌های اخیر اقدام به خنثی کردن طرح ترامپ برای لغو بیمه بهداشت و درمان دولت اوباما (اوباماکر) و نادیده گرفتن تقاضاهای توئیتری ترامپ برای بازگشت آنها به کارشان بر روی لغو این طرح کردند.

آنها همچنین با مدیر بودجه‌ کاخ سفید مخالفت کرده، از دادستان کل در مقابل حملات دونالد ترامپ دفاع کرده‌اند و تحریم‌های ضد وتویی را علیه روسیه به رغم اعتراضات دولت ترامپ تصویب کردند.

این نمایندگان در حال به رخ کشیدن استقلالشان که بعد از انتخاب شگفت انگیز ترامپ به ریاست جمهوری تضعیف شده بود،‌ هستند. به عنوان مثال سناتور تیم اسکات روز سه شنبه گفت: ما برای مردم آمریکا کار می‌کنیم و نه برای رئیس‌جمهور.

این سخنان به طرز شگفت انگیزی از جانب یک نماینده جمهوری‌خواه متعلق به ایالتی هستند که ترامپ در انتخابات در آن به آسانی اکثر آراء را به دست آورد.

با این حال بعد از تجربه شش ماه کاهش محبوبیت و جنجال‌های مختلف مشخص است که ترامپ دیگر آن جذبه و احترام سابق را ندارد.

این قابل تعجب است که بیشترین انتقادها از ترامپ از سوی مجلس سنا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است مطرح می‌شود.

در همین راستا سناتور، جف فلک نیز به رئیس‌جمهور آمریکا و حزب خودش در یک کتاب جدید حمله کرده و نوشت: ما شاهد جنبه عجیبی از دلسوزی رئیس‌جمهور آمریکا برای مستبدان و دیکتاتورها هستیم.

ترامپ رئیس‌جمهور جمهوری‌خواهان آمریکا عنوان سناتور