برگزیده ها

مازندمجلس: هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران متشکل از جمعی از مدیران رسانه ای که به سرپرستی علی معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به بغداد سفر کرده، با نوری المالکی، معاون رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، نوری المالکی در ابتدای این دیدار، پیروزی های محور مقاومت را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و آن را حاصل وحدت بین دولت و ملت ایران و عراق دانست.

 معاون رئیس جمهوری  عراق با اشاره به محدودیت هایی که در زمان صدام برای رسانه ها وجود داشت، گفت: رسانه ها در زمان صدام کاملا مهجور بودند و آزادی بیان در میان نبود، اما الان رسانه های کاملا آزاد در این کشور وجود دارد و با آزادی کامل در مورد همه موضوعات نقد و اظهار نظر می کنند و در گونه های مختلف خبرگزاری، تلویزیون، روزنامه و... در داخل و خارج از کشور فعال هستند.

المالکی در ادامه گفت: در حال حاضر به هیچ وجه محدودیتی از سوی دولت برای رسانه ها وجود ندارد، برعکس زمان حکومت بعثی صدام که هر غیر بعثی را دچار مشکل می کرد. اگر چه بلافاصله با شکست بعث این آزادی ها به وجود آمد، لیکن سعی شد با تروریسم تکفیری و جنایات آنها این حلاوت از مردم عراق گرفته شود.

 نوری الماکی با تاکید بر وحدت ایران و عراق در منطقه اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم در یمن، سوریه و... بر تروریسم تکفیری پیروز شویم ملزم به وحدت هستیم، به ویژه که برای ما مشخص است برخی کشورهای منطقه به نیابت از اربابان غربی در پی ایجاد تفرقه و سقوط عراق یکپارچه بودند.

 وی با بیان اینکه این کشورها درپی انزوای ایران و ایجاد ایران هراسی هستند، گفت: در حال حاضر ما توافقاتی را با برخی از کشورها داریم، مثلا هم با آمریکا هم با ایران توافقاتی را داریم، اما در توافق با آمریکا برای خرید سلاح معادلات پیچیده و همراه با سنگ اندازی را طی می کنیم، ولی ایران، دوستانه، برادرانه و در راستای رفع مشکلات عراق به ما کمک می کند.

 معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به شرایط جغرافیایی ایران در منطقه عنوان کرد: شرایط ایران از منظر جغرافیایی و سیاسی در منطقه ویژه است و اگر نظام اسد در سوریه سقوط می کرد شرایط بسیار بدی برایش پیش می آمد و ما به طریق اولی می دانستیم که در صورت سقوط دمشق گام بعدی دولت عراق است.
 
شایان ذکر است هیئت رسانه ای ایران که با  دعوت اتحادیه بزرگ روزنامه نگاران و خبرنگاران عراقی و با حمایت اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بغداد حضور یافته، روز گذشته با سید عمار حکیم رئیس حزب جدید حکمت ملی عراق نیز دیدار و گفتگو کردند.

بازدید از دفتر مرکزی اتحادیه رادیو تلویزیون های عراق در کنار امضای تفاهم نامه همکاری رسانه ای میان روزنامه‌های «19دی» و «الوفاق» با «الزوراء» و خبرگزاری «ایسنا» با خبرگزاری ملی عراق از دیگر برنامه های این هیئت در روز گذشته بود.
رسانه منطقه شرایط خبرگزاری آزادی معاون رئیس جمهور توافقاتی کشورها ایجاد داریم گذشته اتحادیه سوریه آمریکا جغرافیایی تکفیری اشاره  معاون دیدار المالکی کاملا اظهار هستیم تروریسم روزنامه تلویزیون اینکه