برگزیده ها
من و ترامپ درباره توافق هسته‌ای اختلاف‌نظر داریم/ گزینه خروج از برجام مناسب نیست

مازندمجلس: وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد: گزینه خروج از برجام وجود دارد، اما بهتر است که برجام باقی بماند و ایران نیز پاسخگو باشد.

مازندمجلس: وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد: گزینه خروج از برجام وجود دارد، اما بهتر است که برجام باقی بماند و ایران نیز پاسخگو باشد.

به گزارش ایلنا، اینترنشنال بیزینس تایمز نوشت: دونالد ترامپ و رکس تیلرسون دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به توافق هسته‌ای و جلوگیری از توسعه برنامه‌های موشکی ایران دارند. 

در این گزارش گفته شده در حالی که ترامپ خواستار نابودی توافق هسته‌ای است، تیلرسون بر ادامه اجرای برجام اصرار می‌ورزد و از سیاست‌های مختلفی نیز برای بهبود روابط بین دو کشور استفاده می‌کند. 

روز سه‌شنبه تیلرسون گفت که او و رییس‌جمهور اخیرا بحث‌هایی درباره چگونگی استفاده از توافق موجود داشته‌اند. 

او گفت: خودش و ترامپ دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص برجام و نحوه استفاده از آن دارند. 

در ادامه این گزارش آمده است: از نظر تیلرسون ابزارهای آلترناتیو زیادی وجود دارد که آن‌ها می‌توانند از توافق هسته‌ای برای پیشبرد سیاست‌هایشان و روابط با ایران از آن بهره ببرند. این موضوعی است که معمولا بین او و ترامپ مورد بحث قرار می‌گیرد. 

تیلرسون مدعی شده که آن‌ها گزینه خروج از برجام را هم دارند اما بهتر است که برجام باقی بماند و ایران نیز پاسخگو باشد. لازمه این امر تبدیل این کشور خاورمیانه‌ای به یک همسایه خوب است. 

کاخ سفید در این خصوص اظهار نظری نداشته در عین حال ایران قویا به تحریم‌های جدید آمریکا اعتراض کرده و آن را نقض برجام می‌داند. 

تیلرسون گفته که همکاری با کشورهای غربی برای اعمال فشار بر ایران و جلوگیری از ادامه برنامه‌های هسته‌ای توسط ایران ضروری است. تنها فشاری که می‌تواند به تغییر رفتار ایران بیانجامد یک فشار همه‌جانبه جامع است.

برجام تیلرسون ترامپ هسته‌ای توافق استفاده ادامه گزینه دارند گزارش برنامه‌های آن‌ها روابط پاسخگو آمریکا درباره بماند دیدگاه‌های متفاوتی جلوگیری