برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس‌جمهوری آمریکا پس از امضای تحریم‌های مصوب کنگره این کشور علیه سه کشور ایران، روسیه و کره‌شمالی بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن بیانیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا آمده است: من امروز مصوبه موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» را امضا کردم. هرچند با تدابیر سرسختانه برای مجازات و مقابله با رفتارهای بی‌ثبات‌کننده و خصمانه ایران، کره‌شمالی و روسیه موافق هستم، این مصوبه به طور قابل ملاحظه‌ای دارای نقص است.

ترامپ ادامه داد: کنگره در مسیر پرشتاب خود برای تصویب این تحریم‌ها، بندهایی را شامل کرده که مشخصاً غیرقانونی هستند. به عنوان نمونه، هرچند من با دیدگاه‌های موجود در بندهای 253 و 257 این مصوبات موافق هستم، اما این بندها تصرف در اختیاراتی که بنا به قانون اساسی منحصراً به رئیس‌جمهور تعلق دارد، محسوب می‌شود.

ترامپ ادامه داد: علاوه بر این، بند 216 این مصوبات، اختیاراتی به کنگره می‌دهد که مبتنی بر آن بتواند قوانین را خارج از روند مشخص شده در قانون اساسی تغییر دهد. این مصوبات یک دوره بازبینی‌ را مشخص کرده که در آن، رئیس‌جمهور از انجام اقدامات خاصی محروم شده است. همچنین بخش‌های خاصی از بند 216 با تصمیم‌های پیشین دیوان عالی منافات دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این بیانیه همچنین آورده است: بندهای مشخصی از جمله 254 و 257 اختیارات رئیس‌جمهور برای دست زدن به ابتکارعمل‌های دیپلماتیک را با مشکل مواجه می‌سازد.

ترامپ در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرد: دولت من از کنگره انتظار دارد که از تمسک به این مصوبات برای مانع‌تراشی در تعاملات مهم ما با هم‌پیمانان اروپایی خود در راستای حل مناقشه اوکراین پرهیز کند.
ترامپ مصوبات آمریکا کنگره رئیس‌جمهوری روسیه بیانیه رئیس‌جمهور کره‌شمالی همچنین اختیاراتی قانون بندهای اساسی تحریم‌ها مصوبه تحریم‌های مقابله هرچند موافق ادامه