برگزیده ها
مازندمجلس: سناتور آمریکایی مدعی شد که رئیس‌جمهور کشورش به وی گفته است که اگر کره شمالی به آزمایشات موشک‌های قاره‌پیما ادامه دهد، به این کشور حمله خواهد کرد.

به گزارش فارس، «لیندسی گراهام» جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حاضر است برای متوقف کردن قابلیت اتمی کره‌شمالی، با این کشور وارد جنگ شود.

وی که روز سه‌شنبه در برنامه «تودی شو» شبکه «ان‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، گفت: «گزینه نظامی برای تخریب برنامه هسته‌ای کره شمالی و خود کره شمالی وجود دارد».

وی ادامه داد: «او (ترامپ) قصد ندارد که اجازه دهد که این مرد دیوانه (کیم جونگ اون) موشکی داشته باشد که بتواند به آمریکا برسد».

گراهام ادامه داد: «اگر قرار باشد جنگی برای متوقف کردن او (کیم جونگ اون) وجود داشته باشد، این جنگ آنجا (در کره شمالی) خواهد بود. اگر قرار باشد هزاران نفر کشته شوند، در آنجا این تعداد کشته می‌شوند»

دفتر مطبوعاتی گراهام تأیید کرد که این سناتور در واقع جزئیات مکالمه‌ای که با ترامپ داشته است را مطرح کرده است.

بنا به گفته گراهام، رئیس‌جمهور ترامپ «خواستار جنگ نیست»، اما اگر لازم باشد حاضر است وارد جنگی شود که می‌تواند میلیون‌ها نفر را به کشتن دهد.

وی حتی از این هم پیشتر رفت و گفت جنگ بین آمریکا و کره شمالی تحت حکومت ترامپ «اجتناب‌ناپذیر است»، مگرآنکه کره شمالی آزمایشات موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای خود را متوقف کند.

گراهام تصریح کرد که این موشک‌ها یک تهدید غیرقابل پذیرش برای آمریکا است و ترامپ حاضر است برای متوقف کردن آن به جنگ برود.

وی در توجیه احتمال کشته شدن میلیون‌ها بی‌گناه در این جنگ احتمالی، گفت: «من می‌گویم این جنگ اجتناب‌ناپذیر است، مگرآنکه کره رفتارش را تغییر دهد، زیرا [با ادامه رفتار پیونگ‌یانگ] رئیس‌جمهور ما در موقعیت انتخاب میان ثبات منطقه و امنیت خاک آمریکا قرار می‌گیرد. او مجبور است تصمیمی را اتخاذ کند که هیچ رئیس‌جمهوری تمایل به آن ندارد.»

این سناتور امریکایی تصریح کرد که اگر کره شمالی همچنان تلاش کند با موشک بالستیک بین قاره‌ای، آمریکا را هدف قرار دهند، واشنگتن با پیونگ‌یانگ وارد جنگ می‌شود: «او (ترامپ) به من چنین چیزی را گفته است و من به او را باور دارم».

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید در اینباره گفت: «تمامی گزینه‌ها روی میز است» ولی ادامه داد که سیاست کنونی دولت ترامپ استفاده از «حداکثر فشار دیپلماتیک و اقتصادی برای متقاعد کردن کره شمالی به تغییر رویه می‌باشد».
شمالی ترامپ گراهام آمریکا ادامه متوقف رئیس‌جمهور سناتور بالستیک مگرآنکه تصریح پیونگ‌یانگ تغییر اجتناب‌ناپذیر برنامه آزمایشات موشک‌های آمریکایی ندارد میلیون‌ها