برگزیده ها
مازندمجلس: امیر قطر در تازه ترین موضعگیری خود اعلام کرد که کشورش آماده مذاکره برای حل بحران با چهار کشورهای عربی است.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز در جریان ریاست بر بخشی از نشست عادی هیئت وزیران این کشور تاکید کرد که کشورش به طور کامل با آن کشوری که قبل از وقوع بحران کنونی با کشورهای عربی در ماه ژوئن می شناختیم، متفاوت است.

امیر قطر در این نشست درباره "رویکرد آینده قطر در سایه بحران کنونی و بعد از آن" سخن گفت و بر ضرورت تداوم "روحیه مقابله با چالش ها" تاکید کرد.

وی تصریح کرد: "از نظر ما و همگان قطرِ ماه ژوئنِ سال 2017 با قطر قبل از آن تفاوت می کند. تاریخی داریم که به آن افتخار می کنیم اما آنچه در ماه ژوئن سال 2017 میلادی روی داد، ما را قوی کرد و به کار و تلاش بیشتر برای این میهن سوق داد".

امیر قطر "بر اهمیت مرحله آینده و تداوم گام برداشتن برای تحقق چشم انداز ملی 2030 قطر و طرح های توسعهِ اصلی قطر و نیز اهمیت تکیه به خود خواه از نظر امنیت ملی یا اقتصاد و مواد غذایی و دارو" تاکید کرد.

وی از وزیران قطر خواست " تا اولویت را به تمرکز روی تلاش و کوشش داخلی برای مرحله آینده و تقویت جبهه های داخلیِ ملی خواه در زمینه اقتصادی یا امنیتی و بهداشتی و آموزشی" بدهند.

امیر قطر بار دیگر آمادگی کشورش برای حل بحران با چهار کشور عربی بحرین، عربستان، مصر و امارات از طریق گفت وگو را ابراز داشت و گفت: "اگر تلاشی برای ایجاد توافقی وجود داشته باشد؛ این توافق باید همه طرف ها را - بدون دیکته کردن امور یا دخالت در حاکمیت ملی و امور داخلی هریک از کشورها- شامل شود."
بحران آینده کشورش تاکید اهمیت مرحله داخلی تداوم مذاکره وزیران آماده کنونی کشورهای