برگزیده ها
مازندمجلس: قطر در نامه ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد اهداف سیاسی خاص مصر هیچ ارتباطی به فعالیت های شورای امنیت و کمیته های وابسته به آن ندارد.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، قطر با ارسال نامه ای برای شورای امنیت سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از اقدامات مصر شکایت و این کشور را به سوء استفاده از عضویت در شورای امنیت برای پیشبرد برخی اهداف سیاسی خود متهم کرد.

قطر در این نامه تاکید کرده است که اهداف سیاسی خاص مصر هیچ ارتباطی به فعالیت های شورای امنیت و کمیته های وابسته به آن ندارد. مصر به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت اتهام ها و ادعاهای بی اساس و غیر واقعی بر ضد قطر مطرح کرده است.

دوحه در این نامه ادامه داده است که تلاش مصر برای تحقق اهداف سیاسی خاص این کشور بر رویکرد شورای امنیت و نقش آن در حفظ صلح و امنیت جهانی تاثیر منفی می گذارد.

قطر همچنین همه اتهام های مصر بر ضد دوحه را به شدت تکذیب کرده است.

دولت قطر در ادامه اقدامات مصر به عنوان رئیس کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت را نقض آشکار فعالیت های معمول سازمان ملل و شورای امنیت دانسته است.

براساس این گزارش علیاء احمد بن سیف آل ثانی، نماینده دائم قطر در سازمان ملل این نامه را اواخر ماه ژوئیه در اختیار رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد قرار داده، اما جزئیات آن  روز چهارشنبه فاش شده است.
امنیت شورای اهداف سیاسی کمیته فعالیت اقدامات عنوان اتهام ادامه گزارش ندارد شکایت تاکید وابسته ارتباطی