برگزیده ها
مقام ضدایرانی از شورای امنیت ملی آمریکا اخراج شد
مازندمجلس: رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های کاخ سفید گزارش داده‌اند «ایزرا کوهن-واتنیک»، مدیر بخش اطلاعاتی شورای امنیت ملی آمریکا از این سمت اخراج شده است.

به گزارش فارس، رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های کاخ سفید گزارش داده‌اند «ایزرا کوهن-واتنیک»، مدیر بخش اطلاعاتی شورای امنیت ملی آمریکا از این سمت اخراج شده است.

به گزارش پایگاه «هیل»، این مقام آمریکایی که 31 سال سن داشت توسط ژنرال «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به این سمت گماشته شده بود.

«هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی فعلی آمریکا که زمزمه‌هایی از اختلافاتش با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در زمینه‌های مختلف سیاست خارجی به گوش می‌شد، «کوهن-واتنیک» را اخراج کرده است.

 پایگاه «کانزروتیو ریویو» گزارش داده «مک‌مستر» قبلاً هم برای عزل این مقام تلاش کرده بود، اما این تلاش‌ها با مداخله‌های ترامپ، استیو بانون، استراتژیست ارشد کاه سفید و جیرد کوشنر، داماد ترامپ ناکام مانده بود.

 «کوهن-واتنیک» از جمله سیاستمداران بسیار تند رو و جنگ‌طلب با ایران بود. او یکی از دو نفری بود که مجله فارن‌پالیسی دو ماه پیش گزارش داده بود پیشنهاد درگیری با نیروهای نظامی مورد ایران در سوریه را مطرح کرده بود. وی همچنین از حامیان اقدام جامعه اطلاعاتی آمریکا برای براندازی حکومت ایران بود.

خروج «کوهن-واتنیک» تازه‌ترین مورد از عزل و نصب‌ها در کاخ سفید است که در روزهای گذشته میزان اختلافات در دولت ترامپ را بیش از هر زمان دیگر آشکار کرده‌اند.
 
گزارش آمریکا امنیت واتنیک اخراج ترامپ شورای اطلاعاتی آمریکایی مک‌مستر مشاور مقام‌های رسانه‌های بامداد پنجشنبه داده‌اند ایزرا