برگزیده ها
مازندمجلس: رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا درباره طفره رفتن ترامپ از اجرای قانون تحریم‌های روسیه هشدار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا  با ابراز نگرانی درباره بیانیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره قانون تحریم‌های روسیه، اعلام کرد که چنین اظهاراتی از سوی ترامپ نگرانی‌ها درباره اینکه آیا رئیس جمهور می‌خواهد به این قانون عمل کند یا خیر را افزایش می‌دهد.

بر اساس این خبر، پلوسی با اشاره به اینکه ترامپ ممکن است از اجرای قانون تحریم‌های روسیه طفره برود، گفت: بیانیه رئیس جمهور ترامپ سؤالاتی جدی را درباره اینکه آیا دولت او می‌خواهد از این قانون پیروی کند یا خیر و یا اینکه ترامپ همچنان ولادیمیر پوتین را قادر به تهاجم می‌کند، به وجود می‌آورد.

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کنگره جمهوری‌خواهان نباید به ترامپ در کاخ سفید اجازه دهد تا از زیر بار وظیفه خود برای تحمیل این تحریم‌ها علیه روسیه به‌دلیل تهاجم گستاخانه مسکو در دموکراسی ما شانه خالی کند.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که ترامپ بسته تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی را با امضای خود تأیید و قانونی کرد.

ترامپ در عین امضای این تحریم‌ها، این قانون را تجاوز به قدرت‌هایش در زمینه شکل دادن به سیاست خارجی آمریکا توصیف کرد و گفت می‌تواند با دولت‌های دیگر قراردادهایی به‌مراتب بهتر از قراردادهایی که با کنگره امضا می‌کند، ببندد.

قانون تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی، در تضاد با تمایل ترامپ برای بهبود روابط با مسکو است.

انتقاد ترامپ از این تحریم‌ها سؤالات زیادی را درباره اقدام سرسختانه ترامپ برای اجرایی کردن این تحریم‌ها و تقابل با مسکو به وجود آورده است.

ترامپ در پیامی به قانونگذاران آمریکایی گفت: در حالی که من از اقدامات سرسختانه برای تنبیه و مهار رفتار تهاجمی و بی‌ثبات کننده ایران، کره شمالی و روسیه حمایت می‌کنم،‌ اما این قانون به‌طور چشمگیری ناقص است.

این قانون جدید که به امضای ترامپ رسیده است،‌ به کنگره مجوزهای جدیدی می‌دهد تا مانع از تلاش ترامپ برای کاهش تحریم‌ها علیه روسیه شوند.

ترامپ در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد که این قانون را به‌خاطر اتحاد ملی امضا می‌کند حتی با وجود اینکه شاهد مشکلاتی در آن است.
ترامپ قانون روسیه درباره تحریم‌ها تحریم‌های آمریکا اینکه کنگره می‌کند شمالی امضای جمهور دموکرات نمایندگان بیانیه هشدار قراردادهایی سرسختانه می‌خواهد اجرای تهاجم اعلام پلوسی می‌دهد