برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - رییس جمهور با بیان اینکه تلاش دولت در راستای احقاق حقوق مردم است، از لزوم ریشه کن شدن فقر و دسترسی آسان به آزادی و برابری در برابر قانون و آینده‎ای مطمئن و ....به عنوان حقوق مردم یاد کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حجت السلام حسن روحانی در مراسم تنفید خود به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور ایران، گفت: خدا را سپاسگذارم که در آستانه ولادت ثامن الائمه، دولت دوازدهم آغاز می‎شود. در دوران پربرکت این امام، شیعه دوباره متولد شد. این امام مایه فخر همه ایرانیان است. همه رو به این آستان دارند و خاضعانه و عاشقانه می گویند «اسلام علیک یا مولای یا امام رضا».
وی با بیان اینکه همه افتخار خادمی امام هشتم را داریم، ادامه داد: ایران اگر امروز ایران است و با حفظ هویت دینی و اسلامی خود استقلال ملی و تاریخی دارد، به دلیل وجود بارگاه شریف این حضرت در این سرزمین است. چرا که مزار آن امام همچون پرچم برافراشته ای از پیوند هویت ملی و دینی ما ایرانیان است. ایران با همه عظمت و شوکت تاریخی اش در برابر اسلام از سر ادب، تسلیم شد. ما ایرانی هستیم و مسلمان و دوستدار اهل بیت. امامت را از امام علی و شهادت را از امام حسین آموختیم اما سیاست را امام رضا به ما آموخت که عظمت شیعه را در دورانی که حریف سرگرم جنگ قدرت بود، احیا کرد. امام با اجبار و اکراه امامت را پذیرفت تا ارکان سلطنت عباسی را که به نام خلافت خود را وارث نبوت می خواندند به لرزه در آورد.
رئیس جمهور از امام رضا (ع) به عنوان امامی مهربان و آموزنده درس محبت یاد کرد که به دنبال گفت و گوی منطقی با پیروان دیگر مذاهب بود تا با زبان منطق با دیگران سخن بگوید.
اهم سخنان وی از این قرار است:
*حمد و سپاس که در ایام انقلاب در ایران زندگی می کنیم. در سایه رهبری امامی که آزادی و عزت را به ملت ارزانی داشت. ملتی که از میان همه نظام های حکومتی، جمهوری اسلامی را برای حراست از استقلال و آزادی برگزید.
*قرن شمسی حاضر که به پایان آن نزدیک شدیم، دوران تجربه اندوزی برای مواجهه ایران اسلامی با دنیای مدرن بود. آموختیم که جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت است و نباید هیچ یک از آنها را نادیده گرفت. آموخته ایم که در ایران اسلامی، اقوام و گوناگونی جمعیت داریم.

این خبر کامل می شود...

2727

 

اسلامی تاریخی استقلال امامت آموختیم جمهوری آزادی امامی داریم اسلام جمهوریت اسلامیت نباید نادیده عنوان ایرانیان دوران جمهور روحانی