برگزیده ها
پارسایی: کابینه‎ای که یک‎دل نباشد، موفق نمی‎شود

مازندمجلس: سیاست > مجلس - سخنگوی فراکسیون امید گفت: هیچ شکی نیست که ما آقای روحانی را حمایت می‎کنیم در کنار حمایتی که آقای روحانی از 24 میلیون رای ملت می‎کند.

مازندمجلس:بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مورد کابینه دوازدهم به خبرآنلاین گفت: وقتی قرار است کابینه ای چیده شود طبیعی است که حامیان رئیس جمهور انتظار دارند این کابینه در راستای وعده ها و براساس تفکری باشد که در دوران انتخابات اصلی‌ترین شعارهای رئیس جمهور را شامل می شد.
به گفته وی، در کشورهای دیگر وقتی فردی با حمایت حزبی قدرت را به دست می گیرد، تلاش می کند کابینه را از افرادی نزدیک به آن تفکر بچیند. بر این اساس اقای روحانی نیز لازم است کابینه را با وزرایی بچیند که به شعارهایش باور دارند. طبیعی است نزدیک ترین نظر به دولت، حامیان او در انتخابات هستند.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس در مورد سهم‎خواهی‎ برخی از کابینه دوازدهم گفت: متاسفانه برخی گروه ها به غلط بحث سهم خواهی را مطرح می کنند؛ در حالی که این یک روال عادی در تمام دنیا است و منطق هم همین را می گوید. اگر قرار است آقای روحانی کابینه ای بچیند که براساس آرای ارائه شده به او نباشد، اساسا رای گیری و انتخابات معنایی پیدا نمی کند.
او با بیان اینکه بحث سهم خواهی موضوعی است که بی‎جهت به آن دامن زده شده است، گفت: این موضوع از سوی افرادی مطرح شد که یا نقشی در انتخاب آقای روحانی نداشتند یا اگر داشتند برخاسته از آن عقبه اجتماعی نبود که امروز بخواهند پاسخگو باشند.
پارسایی خاطر نشان کرد: امروز اصلاح طلبان در برابر آن 24 میلیون رای خود را پاسخگو می دانند و طبیعی است که انتظاراتی داشته باشند. ما امیدواریم دولت نیز بر اساس وعده هایی که داده است، حرکت کند و در راستای تحقق وعده های سیاسی و غیر سیاسی که در ایام انتخابات مطرح کرد کابینه خود را بچیند.
سخنگوی فراکسیون امید در مورد فراجناحی بودن کابینه نیز اظهار کرد: ما در دیداری که با آقای روحانی داشتیم ایشان قبول کرد که این یک رقابت سیاسی بین دو جریان سیاسی بوده است و طبیعی است که وقتی یک جریان پیروز می شود کابینه هم از آن طیف تعیین شود.
او افزود: آقای روحانی می تواند از همه جناح ها کابینه را تعیین کند اما فراموش نکند کابینه ای که در رسیدن به اهداف و وعده ها یک دل نباشد، نمی تواند موفق باشد.
پارسایی در مورد نتیجه نشست های فراکسیون امید با روحانی درباره کابینه نیز گفت: ما انتظارات جامعه را به آقای روحانی منتقل کردیم و ایشان هم پذیرفت که آرا با مطالبات سیاسی به او داده شده است و باید به این مطالبات پاسخ دهد؛ هیچ شکی نیست که ما آقای روحانی را حمایت می کنیم، در کنار حمایتی که آقای روحانی از 24 میلیون رای ملت می کند.
او در پایان تاکید کرد: آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود از اسم آقای خاتمی و رفع حصر استفاده کرد؛ آیا کابینه ای که از طیف رقیب چیده شود، می تواند به این موضوعات باور داشته باشد؟ آقای روحانی یا باید از وعده هایش عبور کند یا اگر می‎خواهد به وعده هایش عمل کند، باید کابینه ای بچیند تا در پایان چهارسال، تمام وعده ها محقق شود.

27217

کابینه روحانی سیاسی بچیند طبیعی پارسایی انتخابات تواند فراکسیون نباشد پایان مطالبات پاسخگو میلیون تعیین جریان امروز باشند سخنگوی راستای دارند جمهور حامیان براساس حمایت دوازدهم نزدیک افرادی خواهی