برگزیده ها
مازندمجلس: یکی از بنیانگذاران سایت افشاگر ویکی‌لیکس پیشنهادی کنایه‌آمیز به رئیس‌جمهور ونزوئلا برای خلاص شدن از شر مداخله‌جویی‌های آمریکا ارائه داده است.

به گزارش تسنیم، «جولیان آسانژ» یکی از بنیانگذاران وبگاه افشاگر «ویکی‌لیکس» روز پنجشنبه به مداخله‌جویی‌های آمریکا در امور داخلی «ونزوئلا» واکنش نشان داد و با لحنی کنایه‌آمیز به رئیس‌جمهور این کشور پیشنهاد داد قانون اساسی عربستان سعودی را اجرا کند تا خیال آمریکا راحت شود. 

رای‌گیری برای انتخاب 545  عضو مجلس موسسان در روز یکشنبه انجام شد و کمیسیون ملی انتخابات از مشارکت 41.5 درصدی واجدان شرایط در انتخابات این مجلس خبر داد. 

«نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرده که نتایج این انتخابات را نمی‌پذیرد و قدام «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا حرکت به سوی دیکتاتوری است. وی تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا دولت غیر قانونی در کاراکاس را به رسمیت نخواهد شناخت.

آسانژ در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «نمی‌دانم چرا مادورو برای تصویب قانون اساسی عربستان سعودی نمی‌شتابد تا دولت آمریکا از او راضی باشد.»

معیارهای دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در نادیده گرفتن سوابق ضد حقوق بشری عربستان سعودی و در همان حال اتهام‌پراکنی علیه کشورهای دیگر با انتقاد بسیاری از فعالان و مدافعان مستقل حقوق بین‌المللی همراه شده است. 
آمریکا ونزوئلا عربستان سعودی انتخابات ایالات متحده کشورهای مادورو آسانژ ویکی‌لیکس افشاگر رئیس‌جمهور مداخله‌جویی‌های قانون اساسی