برگزیده ها

مازندمجلس: یک رهبر برجسته در سازمان اتحادیه سراسری مشاغل تونس ضمن افشای اعتراف بشار اسد به اشتباه در حکومت‌داری‌اش در عین حال از نقش قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در شعله ور کردن درگیری‌های سوریه پرده برداشت.

مازندمجلس:

به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ایرای الیوم، ابوعلی المبارکی، عضو هیئت اتحادیه سراسری مشاغل تونس و برنده جایزه صلحنوبل که اخیر به دمشق سفر کرده بود پس از بازگشت به کشورش اعلام کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهورسوریه در این دیدار از نقش منفی برخی کشورهای عربی در به وجود آمدن بحران کشورش صحبتکرده و در این زمینه به نقش خاص کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و در راس آن به قطرپرداخته بود.

وی در گفت‌وگو با رادیو "شمس اف ام"گفت: بشار اسد در این دیدار از روابط قوی‌ای که حتی از ابتدای بحران با قطر داشت، صحبتکرد و گفت: مکالمات دوستانه بین او و امیر قطر در آن دوره وجود داشت.

این مقام تونسی افزود: اسد گفت در ابتدایبحران امیر قطر با او تماس گرفته و از اوضاع و احوال جویا شده و بر لزوم پایان دادنبه بحران و بازگشت ثبات به کشور تاکید کرده بود.

این رهبر برجسته در اتحادیه سراسری مشاغلتونس ادامه داد: بشار اسد به اشتباهاتش در حکومت که مرتبط با اداره امور و فضای بازسیاسی بود، اعتراف کرده و گفته بود که بیشتر روی احیای سوریه و امنیت غذایی متمرکزبود.

المبارکی افزود: سوریه در معرض ویرانی برنامهریزی شده‌ای قرار دارد اما در عین حال آرامش در دمشق حکمفرماست و زندگی به طور عادیدر جریان است.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم تونس برای قطعروابط با سوریه در سال ۲۰۱۲ تصمیم اشتباهی بود که پیامدهای منفی بر اقلیت تونسی در سوریه داشت.

المبارکی تاکید کرد: ما در این دیدار اسداشتباه بودن قطع روابط کشورمان با سوریه را مطرح کردیم و گفتیم که آن براساس دیکته‌هایخارجی گرفته شده بود و تصمیم ملت تونس نبود.لذا ما از الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهور تونس می‌خواهیم این اشتباه را جبران کند.

منصف المرزوقی، رئیس‌جمهور سابق تونس درسال ۲۰۱۲ قطع روابط دیپلماتیک خود با سوریه را اعلام کرده بود.

سوریه روابط تصمیم بحران دیدار المبارکی افزود تونسی گرفته تاکید رئیس‌جمهور اعتراف اتحادیه کشورش بازگشت اعلام اشتباهاتش کشورهای سراسری