برگزیده ها

مازندمجلس: مزدوران وابسته به دولت مستعفی این کشور با پشتیبانی نیروهای مسلح امارات و آمریکا عملیات گسترده‌ای را علیه القاعده در استان شبوه انجام دادند،‌ این در حالی است که آمریکا دست به عملیات پهپادی جدیدی زده است.

مازندمجلس: در حمله پهپادی آمریکا که خودرویی را در شرق شهر مأرب در جنوب یمن هدف قرار داده بود یک فرد غیرنظامی کشته شد.
به گزارش نام نیوز به نقل از سایت شبکه الجزیره، این حمله خودرویی را هدف قرار داده بود که مقابل منزلی پارک شده بود و فردی که داخل آن بود در دم کشته شد. همچنین دو کودک در منزل مجاور آن خودرو زخمی شدند. هنوز هویت فرد کشته شده مشخص نشده است.
منابع محلی در استان مأرب دوشنبه اعلام کرده بودند، پنج تن که وابسته به القاعده بودند در حمله پهپادی آمریکا در این استان که تحت کنترل نیروهای منصور هادی است،‌ کشته شدند.
خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد، این حمله تجمعی از افراد در روستای الحثله در مأرب را هدف قرار داده بود.
از سوی دیگر خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از یک منبع مسئول در نیروهای مسلح اماراتی اعلام کرد که نیروهای ائتلاف عربی به واسطه نیروهای اماراتی طی دوره گذشته به آموزش نیروهای نخبه که جزو قبایل شبوه هستند، پرداخته‌اند. این نیروها در پادگان‌ها برای استفاده از سلاح و تجهیزات دیگر آموزش دیده و عملیات گسترده‌ای را با پشتیبانی نیروهای آمریکایی علیه القاعده در استان شبوه انجام داده‌اند.
براساس گزارش خبرگزاری امارات، این نیروها شهرهایی از جمله عزان، عتق، العقله، جبان و الحوطه را از وجود القاعده پاکسازی کرده‌اند.
استان شبوه دارای تنها بندر صادر کننده گاز در یمن است. این بندر بلحاف نام دارد و پیشتر القاعده آن را هدف قرار داده بود.
دولت مستعفی یمن و گروه‌های هم‌پیمانشان عملیات علیه القاعده را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند.
نیروهای القاعده عملیات استان خبرگزاری گزارش پهپادی آمریکا اماراتی نیروها کرده‌اند آموزش امارات خودرویی آمریکایی اعلام