برگزیده ها
مازندمجلس: ریچارد نفیو که از او به عنوان معمار شبکه تحریم‌های ایران در دولت سابق آمریکا یاد می‌شود در مصاحبه‌ای گفته که ادله معتبری برای اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، «ریچارد نفیو»، هماهنگ‌کننده سیاست‌های تحریمی در وزارت خارجه سابق آمریکا که از او به عنوان معمار شبکه تحریم‌ها علیه ایران یاد می‌شود گفته که ادله‌ مستحکمی برای اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای وجود ندارد. 

وی این اظهارات را روز پنجشنبه، در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست و در واکنش به زمینه‌چینی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام در گزارش سه ماهه بعدی دولت آمریکا به کنگره این کشور مطرح کرد. 

«نفیو» گفت: «اگر کاخ سفید تصمیم بگیرد عدم پایبندی ایران را اعلام کند، این اقدام احتمالاً بر هیچ ادله معتبری استوار نخواهد بود یا ادله ناچیزی درباره آن وجود خواهد داشت.»  

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که ایران می‌تواند با برخی گام‌ها از محدودیت‌های برجام برای آغاز مجدد برنامه هسته‌ای خود استفاده کند. 

«رابرت مالی»، هماهنگ‌کننده سیاست‌های خاورمیانه در دولت قبلی آمریکا هم می‌گوید: «رئیس‌جمهور ترامپ این را روشن کرده که در مورد سرنوشت توافق هسته‌ای، اقدام اخیر دولت برای اعلام پایبندی ایران به برجام، تنها یک معافیت موقت و به منزله تعلیق اعدام است.»

وی اضافه کرد: «ایران تا کنون تصمیم گرفته کناره بنشیند و به دولت ترامپ اجازه بدهد خودش را بیش از پیش منزوی کند. اما معادلات ممکن است تغییر کنند.»
 
پایبندی آمریکا اعلام برجام هسته‌ای معمار ترامپ توافق ندارد معتبری تحریم‌های رئیس‌جمهور تصمیم خارجه اقدام سیاست‌های ریچارد گزارش هماهنگ‌کننده عنوان وزارت