برگزیده ها
مازندمجلس: به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، اکنون زمان منزوی کردن آمریکا است و این فرصت ممکن است دیگر به دست نیاید.

«فرشید باقریان»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص چگونگی برخورد با سیاست­‌های تحریمی آمریکا، با اشاره به اینکه اکنون زمان منزوی کردن آمریکا است، بیان داشت: شکست آمریکا باعث می‌شود که واشنگتن از متحدان خود جدا شود. آمریکا داعیه‌ای داشت که در لاک خود قرار گیرد؛ لذا باید برای منزوی کردن این کشور تلاش کرد.

وی با تأکید بر فرصت اتحاد علیه آمریکا گفت: اکنون زمان منزوی کردن آمریکا است، به همین دلیل این فرصت ممکن است دیگر به دست نیاید. ممکن است آمریکا در ماه‌های آینده دست دوستی به روسیه بدهد. آزمایش­‌های موشکی کره شمالی بزرگ­ترین تهدید آمریکا محسوب می­‌شود. کره شمالی در موفقیت آخر خود نشان داد که تمام خاک آمریکا در سیطره‌ این کشور خواهد بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با توجه به تحریم­‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره داشت: آمریکا چند شرکت و فرد مرتبط با ایران را در پوشش تحریمی خود قرار داده است؛ اما مشاهده می‌شود که در مقابله با کره شمالی کاملاً در موضع ضعف قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم همگرایی با روسیه و کره شمالی علیه آمریکا مطرح کرد: می­‌توان از فرصت تحریم­‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی استفاده کرد. ایران با دیپلماسی مشترک با دو کشور دیگر یعنی روسیه و کره شمالی می‌تواند تصمیماتی اتخاذ و در مقابل آمریکا ایستادگی کند.

باقریان با اشاره به اینکه دیپلماسی ما در حال حاضر باید از بعضی روش‌ها دوری کند، افزود: اکنون به جای آسیب‌شناسی در مورد نقض برجام باید به صورت حقوقی با این مسئله برخورد و تصمیم خود را در این مورد اتخاذ کرد.

وی با توجه به سیاست شکست‌خورده واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن ایران تأکید کرد: آمریکا صرفاً توانسته نهادها و افراد مرتبط با ایران را شناسایی و تحریم‌هایی علیه آن اعمال کند. تداوم تحریم‌های آمریکا معادلات منطقه را به هم می­‌زند؛ یعنی ایران با اعمال روش­‌هایی می‌تواند به‌گونه‌ای رفتار کند که آمریکا را از متحدان خود جدا سازد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اروپا به دنبال منافع از دست رفته خود در ایران است، اشاره کرد: اروپا می‌تواند یکی از شرکای بزرگ ایران باشد. باید جای مهره‌ها را تغییر داد و اگر لازم باشد می‌توان سهم بیشتری به آن‌ها ارائه کرد. ایران باید کاری کند که آمریکا متحدان خود را از دست دهد. گرچه این اقدام کار سختی است؛ اما ایران در بعد تحریم آمادگی‌هایی داشته است و با دیپلماسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری می­‌تواند روش متفاوتی را اتخاذ و آمریکا را از متحدان خود جدا کند.
 
آمریکا شمالی اکنون منزوی روسیه متحدان مسائل کارشناس اشاره بین‌الملل اتخاذ تأکید می‌تواند دیپلماسی اینکه نیاید اعمال اروپا باقریان برخورد تحریمی تحریم­‌های مرتبط واشنگتن