برگزیده ها
برگزاری جلسات هفتگی درس اخلاق در کاخ سفید با حضور کشیش جنجالی
مازندمجلس:  جلسات انجیل‌خوانی یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های مسیحیان برای گردهم آمدن و فراگیری مسائل دینی‌شان است. در نتیجه، این جلسات کوچک از رویدادهای بسیار رایج زندگی برای بسیاری از مسیحیان آمریکایی است.

اما در ماه‌های اخیر، مشخصا یک جلسه‌ی انجیل‌خوانی زبانزد شده است، و دلیلش هم بیش از هر چیز به خاطر چهره‌های قدرتمندی است که در آن حضور می‌‌‌یابند و درس‌های جنجال‌برانگیزی که در آن تدریس می‌شود.

به گزارش «شبکه‌ی پخش تلویزیونی مسیحی» (CBN)، مدتی است اعضای کابینه‌ی دانلد ترامپ – که از جمله قدرتمندترین افراد در ایالات متحده هستند – در جلسه‌ی درس اخلاق انجیلی در ساختمان کنگره‌ی آمریکا شرکت می‌کنند که سازماندهی‌اش را «رالف درولینگر» کشیش مسیحی بر عهده دارد.

درولینگر موسس و رییس سازمان «روحانیون مجلس شورا» (Capitol Ministries) است که گرایش محافظه‌کارانه دارد و به دنبال آن است که «ایمان مسیحی مسئولان منتخب را تقویت کند و آنها را به سمت کمال هدایت کند». این گروه، روحانیون مسیحی را در ساختمان‌های قانون‌گذاری در ایالت‌های سراسر آمریکا مستقر کرده است و جلسات انجیل‌خوانی برای سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان برگزار می‌کند.

به گزارش شفقنا به نقل از هافینگتون پست، از زمانی که ترامپ پا به کاخ سفید گذاشته است، درولینگر جلسات هفتگی خود را برای اعضای کابینه‌ی او هم برگزار کرده است. این جلسات دست کم از ماه آوریل تاکنون برقرار بوده است.

گروه «روحانیون مجلس شورا» مدعی است برخی از مهره‌های اصلی اطراف ترامپ از حامیان جلسات درس اخلاق درولینگر بوده‌اند؛ افرادی همچون «مایک پنس» معاون اول، «بتسی دووس» وزیر آموزش، دکتر «بن کارسون» وزیر مسکن و توسعه شهری، «جف سشنز» دادستان کل، و «ریک پری» وزیر انرژی. در این مورد حمایت یعنی به درولینگر کمک کرده‌اند جایی برای برگزاری جلسات آموزشی‌اش بیابد. اگر یک گروه از بیرون بخواهد مراسم خاصی را در ساختمان قوه‌ی مقننه برگزار کند، باید از طریق دفتر یکی از اعضای کنگره اتاقی را رزرو کند.
http://cdn.fa.shafaqna.com/media/2017/08/PRAYER1_s878x1561.jpg
درولینگر در مصاحبه‌ای با بخش خبری «شبکه‌ی پخش تلویزیونی مسیحیت» مدعی است کلاسی که او برای اعضای کابینه تشکیل می‌دهد «بهترین جلسه‌ی درس اخلاق انجیل است من تاکنون در زندگی‌ام تدریس کرده‌ام.» او در ادامه افزود: «این افراد آدم‌های باخدا و پاکدامنی هستند که خدا آنها را در جامعه‌ی ما به جایگاه رفیعی نائل کرده است. آنها خیلی مستعد هستند؛ خیلی بزرگوار هستند؛ خیلی فاضل هستند».

درولینگر اظهار داشت شرکت‌کنندگان در این جلسه راه‌های عملی هم برای اجرای درس‌های کلاس او پیدا کرده‌اند.

او می‌گوید: «[جف سشنز] همان روزی که به او چیزی یاد می‌دهم از کلاس پا بیرون می‌گذارد و می‌بینم که همان آموزه را مقابل دوربین انجام می‌دهد و با خود فکر می‌کنم، چقدر این آدم‌ها مومن و مهیا و مستعد هستند، و هر هفته هم سر کلاس درس اخلاق حاضر می‌شوند».

درولینگر در این گفتگو مدعی شد ترامپ برای حضور در این جلسات دعوت شده است. ظاهرا رییس‌جمهور آمریکا هر هفته متن پیاده شده‌ی این جلسات را دریافت می‌کند.

برگزاری جلسات درس اخلاق انجیلی با حضور کارمندان کاخ سفید مسئله‌ی عجیبی نیست. به گزارش «واشنگتن پست»، در دوره‌ی ریاست‌ جمهوری «جورج و. بوش» هم مراسم دعا و درس اخلاق برگزار می‌شد.

«مایل ویر» نویسنده و از کارمندان کاخ سفید در دوره‌ی اوباما که بر برنامه‌های مذهبی تمرکز داشت، به «هافینگتون پست» می‌گوید او خیلی از کارمندان کاخ سفید را می‌شناسد که در طول هفته در جلسات درس‌های انجیلی یا برنامه‌های کلیسا حضور می‌یابند. با این حال، به گمان او در دوره‌ی اوباما اینگونه نبود که یک «جلسه‌ی رسمی و مصوب برای آموزش انجیل» در کاخ سفید برقرار باشد.

در سال ۱۹۹۷، دولت آمریکا قوانینی را تصویب کرد که تصریح می‌کند مدیران در اماکن دولتی حق ندارند کارمندان خود را مجبور به حضور در مراسم مذهبی کنند.

به گزارش هافینگتون پست، «رالف درولینگر» استاد درس اخلاق کاخ سفید ظاهرا معتقد است مادرانی که کودکان خود را در خانه جا می‌گذارند و سر کار می‌روند گناهکار هستند، و مسیحیت کاتولیک «دروغی‌ترین دین کل جهان است». او ضمنا گرمایش آب و هوا را انکار می‌کنند و سفت و سخت مخالف همجنس‌گرایان است.
ترجمه: شفقنا
جلسات درولینگر اخلاق اعضای مسیحی برگزار گزارش آمریکا کارمندان جلسه‌ی ترامپ برگزاری می‌کند دوره‌ی مراسم هافینگتون انجیلی روحانیون برنامه‌های درس‌های انجیل‌خوانی مستعد انجیل مسیحیت می‌دهد می‌گوید مذهبی اوباما ظاهرا مسیحیان هستند؛ کرده‌اند هفتگی شبکه‌ی تلویزیونی کابینه‌ی ساختمان تدریس شفقنا افراد آموزش برقرار تاکنون بیرون