برگزیده ها
مازندمجلس: منابع نزدیک به دربار سعودی، از نجات "محمد بن سلمان" از سوء قصد یکی از شاهزادگان هنگام حضور در شهر "جده" خبر دادند.

منابع نزدیک به دربار پادشاه سعودی و "محمد بن سلمان" –ولی عهد عربستان- فاش کردند که "بن سلمان" اوایل هفته جاری در معرض عملیات ترور ناموفق قرار گرفت. این عملیات را یکی از افراد خاندان حاکم سعودی، هنگام حضور "محمد بن سلمان" در یکی از قصرهای خود در شهر جده انجام داده است.

یک منبع دیپلمات غربی در "ریاض" –پایتخت عربستان- اعلام کرده است که به "محمد بن سلمان" آسیبی نرسیده و شاهزاده ای که قصد ترور او را داشته، بازداشت شده است.

گفتنی است از زمان اقدام پاشاه سعودی در عزل "محمد بن نایف" از مقام ولیعهدی در عربستان و انتصاب پسر خود "محمد بن سلمان" به جای او در 21 ماه ژوئن، اختلافات در دربار سعودی بالا گرفته است.

بسیاری از گزارش ها اعلام کرده اند دربار سعودی برای جلوگیری از شورش مخالفان ولیعهدی "محمد بن سلمان"، "محمد بن نایف" را در خانه حصر کرده اند.

این گزارش ها تأکید می کنند که پادشاه عربستان سعودی قصد دارد طی روزها و یا هفته های آتی به بهانه کهولت سن، از پادشاهی عربستان کناره گیری و فرزندش "محمد" را به جانشینی خود منصوب کند.
منبع:شبستان
سعودی سلمان عربستان دربار گزارش اعلام ولیعهدی عملیات هنگام منابع نزدیک پادشاه