برگزیده ها
ورود شرکت‌کنندگان مراسم تحلیف به صحن مجلس/ خوشامدگویی لاریجانی به مهمانان

مازندمجلس: مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعتی دیگر در مجلس شورای اسلامی و با حضور شخصیت‌ها و مقامات داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

مازندمجلس: مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعتی دیگر در مجلس شورای اسلامی و با حضور شخصیت‌ها و مقامات داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری امروز ۱۴ مرداد از ساعت ۱۷ در مجلس شورای اسلامی و با حضور شخصیت‌ها و مقامات داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

ورود مهمانان مراسم تحلیف به صحن مجلس چند ساعت قبل از شروع مراسم تحلیف، آغاز شده است.

مهمانان در بدو ورود از سوی علی لاریجانی رییس‌مجلس، اعضای هیات رییسه مجلس و مسئولان وزارت خارجه مورد استقبال قرار می‌گیرند.

این مراسم دو روز پس از مراسم تنفیذ (تاریخ ۱۲ مرداد) برگزار می‌شود.

مراسم تحلیف به صورت مستقیم از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای نخستین بار تصمیم گرفته شد از مقامات کشورهای خارجی برای شرکت در مراسم تحلیف دعوت شود و این دومین دوره است که در مراسم تحلیف رییس‌جمهور، مقام‌های بین‌المللی حضور دارند.

بیش از ۸۰ هیات خارجی در مراسم تنفید و تحلیف به همراه مقامات ارشد کشور حضور خواهند داشت. همچنین حدود ۲۵۰ خبرنگار داخلی و خارجی مراسم را به صورت زنده پوشش خبری خواهند داد که از این تعداد ۱۳۱ خبرنگار خارجی از ۲۹ کشور جهان حضور دارند.

قرار است در ابتدای این مراسم پس از تلاوت ایاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران علی لاریجانی رئیس مجلس سخنرانی کند.

پس از آن آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به سخنرانی خواهد پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام حسن روحانی در حضور همه مهمانان حاضر در مراسم تحلیف سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضا می‌کند.

روحانی پس از آن به عنوان رییس‌جمهور دوازدهم به سخنرانی می‌پردازد و سپس با حضور سران کشورهای خارجی و روسای قوا عکس یادگاری گرفته می‌شود.

گمانه‌زنی‌هایی درباره ارائه فهرست وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم توسط روحانی در مراسم تحلیف وجود دارد که هنوز مورد تایید مسئولان دولت قرار نگرفته است.

مراسم تحلیف خارجی مهمانان لاریجانی جمهوری مقامات روحانی سخنرانی برگزار داخلی ریاست دوازدهمین اسلامی دارند خواهند خبرنگار دوازدهم رییس‌جمهور کشورهای ساعتی شورای مرداد مسئولان گرفته شخصیت‌ها