برگزیده ها
روحانی:رأی مردم در ۲۹ اردیبهشت یک حادثه نبود/دستگاه اجرایی را باید به رنگ خواسته‌های مردم درآورد

مازندمجلس: سیاست > دولت - رئیس‌جمهور گفت: رأی مردم در 29 اردیبشت یک حادثه نبود، نشانگر بلوغ ملت بود که باید دایره خواست جامعه ایران را دید و دستگاه اجرایی را به رنگ آن خواسته ها درآورد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز شنبه 14 مرداد 96 در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم گفت: همه مسئولان محترم کشوری و لشکری، خانم ها و آقایان، در ابتدای سخن یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی، شهدا، جانبازان و آزادگان را گرامی می دارم و سر تعظیم فرود می آورم که عزت و شرف امروز ما مرهون آن عزیزان است.

وی افزود: ولات حضرت امام رضا علیه السلام را تبریک می گویم و از خداوند می خواهم به برکت این ایام خجسته دولت و ملت ما را مشمول برکات واسعه خود قرار دهد. امروز 14 مرداد است. یکصد و یازده سال پیش در چنین روزی ایران تازه ای از میان آشفتگی های فراوان سربرآورد و نهضتی نو آفرید. نهضت مشروطه پیروز شد تا حاکمیت قانون و حاکمیت ملی برقرار شود. نهضت مشروطه نخستین قیام ملی مردم آسیا برای آزادیخواهی در این قاره کهن بود.

اهم اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:
*از نهضت مشروطه روز یکصدو یازده سال می گذرد نهضت مشروطیت برای محدود کردن قدرت پادشاهان فراز و نشیب داشت اما به انحراف کشیده شد. ملت ایران فداکاری های زیادی کرد و در نهایت انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. اکنون قریب 40 سال از استقرار جمهوریت و اسلامیت در ایران می گذرد و امروز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران آغاز می شود. عالی ترین مقام اجرایی کشور با رأی تک تک شهروندان انتخاب می شود.

* مردم هوشیار ایران با خلق حماسه اردیبشهت و شرکت بی نظیر در انتخابات ریاست جمهوری روشن با ما سخن گفتند و نظرات شان را به صراحت بیان کردند. آنها با زبان رأی خود گفتند، چه می خواهند و چه نمی خواهند و با رأی دوباره و معنا دار خود رویکردی را انتخاب کردند که 4 سال در معرض نقد همگان قرار داشت. از الان باید پاسخگوی شور و شعور مردمی باشیم که باز به نظام و دولت اعتبار مجدد بخشیدند.

*رأی مردم در 29 اردیبهشت حادثه نبود، بلوغ ملت بود که باید دایره خواست جامعه ایران را دید و دستگاه اجرایی را به رنگ آن خواسته ها درآورد.

این خبر درحال تکمیل است..

29214

امروز جمهوری مشروطه اجرایی ریاست اردیبهشت یازده حاکمیت گفتند خواهند اسلامی انقلاب دستگاه مرداد روحانی حادثه درآورد