برگزیده ها

مازندمجلس: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تشریح اهمیت برجام برای این اتحادیه گفت: به حفاظت از این توافق متعهد هستیم و به آن باور داریم.

مازندمجلس: فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر روز شنبه در جلسه‌ای با سید کمال خرازی رییس شورای روابط خارجی و اعضای این شورا، گفت: در حال حاضر تجارت اروپا با ایران به شدت عقب‌تر از تجارت ایران با شرق آسیا و حدود یک پنجم آن است.

کمال خرازی هم‌چنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با اتحادیه اروپا در خاورمیانه اعلام کرد و افزود: البته این موضوعی مجزا از برجام است و نباید آن را با برجام پیوند زد.

در این ملاقات،  شیبانی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورا نیز با تاکید بر این‌که صنعت بانکداری و بیمه دو ابزار اصلی برای تجارت میان ایران و اتحادیه اروپاست، گفت: بدون این‌ها نمی‌توان تجارت و بازرگانی را توسعه داد. ما سهم خود را ادا کرده‌ایم و انتظار داریم طرف مقابل هم به تعهدات خود عمل کند.

مصطفوی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا هم در این ملاقات با تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به تعامل فرهنگ‌ها گفت: تقویت درک متقابل و مثبت بین دو طرف ضروری است.

وی گفت: یک مشکل ما با اروپا اعمال استانداردهای دوگانه در برخورد با تروریسم از سوی اروپاست، به طوری که از منافقین که یک گروه تروریستی است و دست آنها به خون هزاران نفر در ایران آلوده است، در اروپا پذیرایی می‌شود و آزادانه به تخریب روابط ایران و کشورهای اروپایی می‌پردازند.


اروپا اتحادیه تجارت برجام اسلامی ملاقات کمیسیون اروپاست روابط خارجی خرازی موگرینی جمهوری