برگزیده ها
ایران می تواند کمک زیادی به الجزایر در صنایع پیشرفته کند

مازندمجلس: الجزیره-ایرنا- «عبدالمجید خبزی» رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و الجزایر و رئیس اتاق بازرگانی استان «بسکره »این کشور با اشاره به پیشرفت های علمی ایران طی مدت اخیر گفت: ایران می تواند کمک زیادی به الجزایر در صنایع پیشرفته کند.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، خبزی روز شنبه در مصاحبه با شبکه یک رادیو الجزایر گفت: ایران برای همکاری با الجزایر جهت تقویت نهادهای ملی آن با فناوری های نوین و صدور فناوری به آن آمادگی دارد.
وی در ادامه گفت: دوستی با ایران این امکان را به الجزایر می دهد که بتواند از تجربیات و تخصص متخصصان ایرانی به ویژه در حوزه صنایع و فناوری های نوین استفاده کند.
خبزی در ادامه گفت:ایران اعلام کرده است قصد کمک به الجزایر برای توسعه شرکت های آن و استفاده بهینه از منابع آن دارد.
رئیس اتاق بازرگانی استان بسکره همچنین بر اهمیت استفاده از تخصص و تجربه کشورهای آسیایی به ویژه ایران تاکید کرد و گفت: قوانین سال 2016 در الجزایر در خصوص سرمایه گذاری این اجازه را می دهد که مواد اولیه از خارج وارد شود و پس از تبدیل آن به محصول به کشورهای دیگر در آفریقا و دیگر نقاط جهان صادر شود.
خبزی خاطر نشان کرد: ایران کشور بزرگی است و پیشرفت زیادی در صنایع مختلف به ویژه صنایع نفتی و مشتقات آن به ویژه پس از رفع تحریم ها داشته است.
وی در پایان گفت: بیش از 8هزار مجموعه تخصصی ایرانی آمادگی دارد در چارچوب قوانین الجزایر با ما همکاری کند و تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهد.
خاورم **2041**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

سياسي

الجزاير

ايران

صنايع پيشرفته

الجزایر صنایع استفاده فناوری ایرانی استان کشورهای قوانین تجربیات ادامه بسکره همکاری بازرگانی آمادگی زیادی