برگزیده ها

مازندمجلس: ديروز در همه ديدارهاي پشت سر هم حسن روحاني با مهمانان خارجي كه براي حضور در مراسم تحليف او به تهران آمده بودند يك شخصيت جديد هم در دفتري كه روحاني براي ملاقات با مهمانان و سران كشورها در نظر گرفته بود، حضور داشت.

مازندمجلس:  ديروز در همه ديدارهاي پشت سر هم حسن روحاني با مهمانان خارجي كه براي حضور در مراسم تحليف او به تهران آمده بودند يك شخصيت جديد هم در دفتري كه روحاني براي ملاقات با مهمانان و سران كشورها در نظر گرفته بود، حضور داشت. محمود واعظي كه تا پيش از اين مسووليت وزارت ارتباطات را برعهده داشت نخستين نفر پس از روحاني در رديف ميزبانان بود. حضور محمود واعظي بيشتر از هر چيز ديگري نشان مي‌دهد كه رياست او بر دفتر رييس‌جمهور قطعي شده است هرچند هنوز حكم رسمي كه به امضاي رييس‌جمهور رسيده باشد صادر نشده اما رياست او بر دفتر حسن روحاني همان‌طور كه پيش از اين هم مورد تاييد خودش قرار گرفته بود، قطعي شده است. محمود واعظي ٦٥ ساله كه از اين به بعد قرار است رييس دفتر حسن روحاني و جايگزين محمد نهاونديان باشد، كيست؟ محمود واعظي از اعضاي هيات موسس حزب اعتدال و توسعه از جمله احزاب نزديك به رييس‌جمهور است. حزبي كه در تمام روزهاي پس از انتخابات زمزمه در نظر گرفته شدنش در انتخاب اعضاي كابينه به گوش مي‌رسيده است هر چند كه خود واعظي دخالت حزب متبوعش در تشكيل و انتخاب كابينه را رد و گفته بود: «حزب اعتدال و توسعه هيچگونه دخالتي در چينش كابينه نخواهد داشت.» اما هنوز هم چهره‌هاي بسياري هستند كه معتقدند اين حزب در تشكيل كابينه دست بالا را داشته است. محمود واعظي اما علاوه بر سابقه حضور چهار ساله‌اش در وزارت ارتباطات در گذشته نيز چندين سال در وزارت خارجه حضور داشته است و همين سابقه ديپلماتيك او هم بود كه در روزهاي ابتدايي پس از انتخابات خبر از تلاش او براي حضور در وزارت خارجه را مي‌داد. با اين همه حضور او در ديدارهاي روز گذشته رييس‌جمهور نشان مي‌دهد كه محمود واعظي از حزب اعتدال و توسعه است كه رويكرد دفتر رييس‌جمهور را در همه روزهاي آينده دولت دوازدهم مشخص مي‌كند. پيش از اين و در دولت يازدهم مرد شماره يك دفتر رييس‌جمهور «محمد نهاونديان» بود. مردي كه اين روزها احتمالا در تيم اقتصادي رييس‌جمهور حضور پيدا مي‌كند.
واعظي رييس‌جمهور محمود روحاني وزارت كابينه توسعه اعتدال گرفته روزهاي خارجه مي‌كند انتخابات گذشته تشكيل سابقه رياست مهمانان ديدارهاي ارتباطات مي‌دهد نهاونديان شماره اعضاي