برگزیده ها

مازندمجلس: جابجایی حمید چیت‌چیان از طبقه دوازدهم ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو قطعی شده تا بار دیگر حبیب‌الله بیطرف به صندلی وزارت نیرو تکیه بزند.

مازندمجلس: درحالیکه از هفته گذشته و با اظهار نظر چیت‌چیان که گفته بود "برادران بسیاری هستند که جای ما در کابینه بعدی بنشینند" گمانه زنی درباره جانشینان وی شدت گرفته بود و درحالی که محتمل‌ترین گزینه برای این جانشینی "حبیب‌الله بیطرف" وزیر نیرو دولت اصلاحات بود، این گزینه به زودی از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی خواهد شد.
 
یک منبع آگاه ، حضور بیطرف در لیست نهایی وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور به مجلس را تایید کرد.
 
برخی منابع در روزهای اخیر گفته بودند که بیطرف در وزارت نیرو حاضر شده و جلساتی را با برخی مسئولان این وزارتخانه نیز برگزار کرده است.
 
درحالی که برخی تصور می‌کردند رییس‌جمهور روز گذشته و درجریان مراسم تحلیف، لیست وزرای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس کند، این اتفاق نیافتاد و به نظر می‌رسد رییس‌جمهور قصد دارد از مهلت قانونی خود برای تعیین وزرای کابینه دوازدهم استفاده کند.
 
حبیب‌الله بیطرف وزیر نیرو در دولت های اول و دوم دولت اصلاحات بوده است. وی در سال ۱۳۶۵ و در زمانی که دولت با نخست وزیر اداره می‌شد، استاندار یزد بود و در دولت هشتم در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان عضویت داشت.
 
بیطرف در سال ۱۳۳۵ در یزد به دنیا آمد و فارغ التحصیل رشته راه و ساختمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران است.
 
وی در کارنامه اجرایی خود به جز وزارت نیرو، عناوینی چون عضو رسمی سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۶۴-۱۳۵۹، موسس و مدیر مرکز تحقیقات آب جهاد سازندگی در سال‌های ۱۳۶۵-۱۳۶۴، استاندار یزد در سال‌های ۱۳۶۸-۱۳۶۴، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۶۹-۱۳۶۸، معاون آموزشی وزارت نیرو در سال‌های ۱۳۷۳-۱۳۶۹ و مجری طرحهای ملی کارون ۳، ۴ و عضو هیات مدیره شرکت آب و نیرو در سال‌های ۱۳۷۶-۱۳۷۳ را دارد.
 
بیطرف در زمان دولت هفتم و هشتم وزیر نیرو بوده است و پس از انقلاب در تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و تشکیلات سراسری انجمن‌های اسلامی دانشگاههای کشور، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، جلسات دفتر مشاوره سیاسی مقام معظم رهبری، تاسیس انجمن اسلامی فارغ التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران مشارکت داشته است.
 
اهم اقدامات در مسئولیتهای اجرایی وی شامل دوره سپاه پاسداران (برنامه ریزی و مشارکت در راه اندازی و ایجاد ساختارهای مورد نیاز کشور (دوره معاونت آموزشی) ارتقاء سطح مراکز آموزشی وزارت نیرو به یک دانشکده صنعتی و شش آموزشکده فنی، توسعه آموزشهای کوتاه مدت و بلند مدت داخلی وزارت نیرو) و دوره مدیریت اجرایی طرحهای ملی (شروع واقعی فعالیتهای اجرایی طرح عظیم نیروگاه آبی کارون ۳ و انعقاد قراردادهای خرید تجهیزات نیروگاه با اتکا به ساخت داخل و حل مسائل تجهیز کارگاه) می‌شود.
سال‌های وزارت اجرایی بیطرف دانشگاه تهران پاسداران آموزشی اسلامی وزرای رییس‌جمهور کارون طرحهای نیروگاه تاسیس دانشکده انجمن مشارکت کابینه استاندار گزینه پیشنهادی  بیطرف کارشناسی اصلاحات دوازدهم گذشته