برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مجری طرح گردشگری پزشکی سازمان تأمین اجتماعی گفت: نمایندگانی از کانادا و فرانسه به همراه ۲۸ کشور دیگر در طرح عملیاتی «گردشگری پزشکی تأمین اجتماعی» مشارکت می‌کنند تا بتوانند فرایند جذب و پذیرش گردشگران پزشکی متقاضی درمان در ایران را انجام دهند.

مازندمجلس:

ایران ۳۰ نماینده خارجی برای گردشگری پزشکی خواهد داشتبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، نشست خبری همایش تخصصی ساماندهی و آغاز عملیات اجرایی طرح «گردشگری پزشکی تأمین اجتماعی» در سالن اجتماعات هلدینگ گردشگری تأمین روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه برگزار شد.

در این برنامه محمدابراهیم لاریجانی مجری طرح گردشگری پزشکی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در همایش گردشگری پزشکی تامین اجتماعی نمایندگان ما در 30 کشور از جمله عراق آذربایجان عمان افعانستان و سایر کشورهای آسیای میانه و تعدادی هم از کشور های اروپایی به همراه وزیر کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان تامین اجتماعی و مقامات دولتی و فعالان صنعت گردشگری؛ پزشکی و سلامت حضور خواهند داشت.

وی افزود: این همایش روز هفدهم مرداد ماه در هتل هما برگزار خواهد شد و فرآیندی از بازاریابی، جذب، تشخیص، انتقال، پذیرش، درمان و ارائه خدمات سفر و گردشگری به بیماران خارجی که در ۶ مرحله برنامه ریزی شده رونمایی می شود.در این فرآیند برنامه ریزی شده زمانی که گردشگر بیمار وارد کشور می‌شود، علاوه بر درمان؛ از خدمات گردشگری نیز استفاده کند. حتی پس از اینکه به کشورش بازگشت، خدمات پس از درمان به او داده خواهد شد. در این فرآیند، گرفتن ویزا، ترانسفر ؛ اقامت برای بیمار و همراه بیمار در نظر گرفته شده است . بنابراین پکیجی از مراحل پذیرش بیماران خارجی تهیه شده که همه این نیاز ها را در آن دیده اند همچنین قیمت هتل، ویزا، راهنما و خدمات دیگر نیز مشخص شده که آن را قبل از سفر در اختیار بیمار خارجی قرار خواهیم داد.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان تامین اجتماعی رقیب بخش خصوصی شده است تصریح کرد: رقیب بخش خصوصی نیستیم این طرح به گونه ای طراحی شده که بخش خصوصی حوزه درمان و گردشگری هم می توانند در آن ایفای تقش کنند از طرفی به دلیل بررسی بازار ؛ رفع موانع و مشکلات و ساماندهی روشها و فرایندها فضا برای فعالیت بخش خصوصی به طور مستقل هم باز خواهد شد.

مجری طرح گردشگری پزشکی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: ما از ۳۰ کشور کارگزاران را شناسایی کرده‌ایم و با برخی از کشورها تفاهمنامه‌هایی را تنطیم کرده ایم که در روز همایش این تفاهمنامه‌ها امضا خواهد شد؛ و لوح نمایندگی‌ گروه گردشگری پزشکی تامین اجتماعی نیز به آنها داده خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت پس از این برنامه در ۳۰ کشور نمایندگانی خواهیم داشت که به صورت اختصاصی در حوزه گردشگری پزشکی بر اساس پکیجی که آماده شده، فعالیت می‌کنند و گردشگر به ایران می فرستند این کشورها شامل آذربایجان، اوکراین، روسیه، داغستان، ازبکستان، گرجستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، کانادا، عمان، افغانستان، ترکیه، چین، اوگاندا، آلمان، برزیل، بلغارستان، تانزانیا، ترکمنستان، رومانی، سوئد، فرانسه، قبرس، کنیا، نیجریه و هلند است.

لاریجانی افزود: برخی از گردشگران خارجی بویژه اروپایی ها برای انجام جراحی‌های زیبایی، جراحی بینی و کاشت مو به ایران می‌آیند، چرا که هزینه‌ این درمان‌ها در ایران بسیار ارزان است. برخی کشور ها برای سایر فیلد های درمانی به خدمات پزشکی ایران نیاز دارند لذا ما با هر کدام از این کشورها در یک موضوعی تفاهم کرده‌ایم که حسب نیاز هر کشور متفاوت است.

گردشگری پزشکی اجتماعی خدمات خارجی خصوصی بیمار تامین برنامه همایش تأمین درمان کشورها لاریجانی بنابراین پکیجی کرده‌ایم خواهیم گردشگر فعالیت همراه برگزار مرداد ساماندهی آذربایجان اروپایی بیماران پذیرش افزود فرآیند