برگزیده ها
حمید نعمت الله به «سی» پیوستکنسرت- نمایش «سی» با یک روز تاخیر اجرا می شود
مازندمجلس:به علت مراسم تحلیفِ ریاست جمهوری و استقرارِ تعدادی از سیاست مدارانِ کشورهای خارجی در کاخ سعدآباد و محوطهٔ اطرافِ آن و حفظ مسایل امنیتی و محدودیت های ترافیکی، اجرای کنسرت- نمایش «سی» کاری از همایون شجریان و سهراب پورناظری در روز پانزدهم لغو و به روزِ دیگری موکول شد. بلیت‌های پانزدهم مرداد ماه برای روز بیست و یکم همین ماه معتبر است؛ در غیر این صورت کسانی که تمایل دارند، می‌توانند مبلغ بلیتِ خود را از سایت ایران کنسرت دریافت کنند.

این در حالی است که «حمید نعمت‌الله» – کارگردان – که به عنوان مشاور در پروژهٔ «سی» فعالیت می کند، در نظر دارد فیلمی مستند از این کنسرت- نمایش بسازد. این کارگردان که پیش از این سابقه همکاری با این دو هنرمند را در فیلم‌های سینمایی «آرایش غلیظ» و «رگ خواب» داشته است، حالا بار دیگر با آنان همکاری می‌کند.

علاوه بر آن آنسامبل «شهرزاد» نیز به نوازندگانِ بخش موسیقی این اثر اضافه شده و تمریناتِ فشرده و نهایی برای اجرا را پشت سر می‌گذارند. در این اثر با خوانندگی «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری» نوازندگانی چون حسین رضایى نیا: دف، بندیر، آزاد میرزاپور: تار، نگار خارکن: کمانچه، صراحی، آیین مشکاتیان: ضرب زورخانه، کوزه، مهیار طریحى: سنتور، ‌ حمید خوانسارى: بربت، آرین کشیشی: بیس، خورشید دادبه: رباب، شیده شکرابی: چنگ می‌نوازند و «سهراب پورناظری» نیز خود تنبور، سه‌تار و کمانچه می‌زند؛ علاوه بر آن آنسامبل شهرزاد: تینا جامه گرمی (ویولون)، یگانه حسینی نیا (ویولون)، نیلوفر سهی (ویولا) و نگار نوراد (ویولون‌سل) گروه نوازندگان را یاری خواهند داد.

«سی» از شانزدهم مرداد ماه در مجموعهٔ فرهنگی- تاریخی سعدآباد روی صحنه می‌رود و تا کنون به دلیل استقبال مخاطبان در چندین نوبت تمدید شده است و در جدید‌ترین اتفاق، بلیت‌فروشی این کنسرت- نمایش برای روزهای بیست و نهم مرداد و همچنین اول تا پنجم شهریور ماه تمدید شده است.

«سی» نوشته «نغمه ثمینی» و با کارگردانی «علی اصغر دشتی» بر اساس سه داستان از داستان‌های شاهنامه – زال و رودابه، رستم و اسنفندیار و رستم و سهراب- از ۱۶ مرداد ماه در مجموعهٔ فرهنگی- هنری سعدآباد با تلاش برای بازسازی هویت ملی و با حضور تعدادی از چهره‌های موسیقی، نمایش و همچنین انیمیشن روی صحنه می‌رود.

نمایش مرداد کنسرت سهراب پورناظری سعدآباد همچنین ویولون کمانچه مجموعهٔ فرهنگی می‌رود موسیقی تمدید همکاری شجریان همایون تعدادی پانزدهم کارگردان آنسامبل علاوه شهرزاد